Naga Markets

FCapp S.A. rusza z crowdfundingową emisją akcji!Twórcy Football Challenge App – aplikacji, która rewolucjonizuje półprofesjonalną, juniorską i amatorską piłkę nożną – startują z crowdfundingową emisją akcji. Kolejny przystanek: rynki zagraniczne. FCapp S.A. w ramach emisji przeprowadzanej na platformie Emiteo (znanej m.in. z błyskawicznego zebrania 4,5 mln zł przez KTS Weszło  SA) chce zebrać 2 mln zł. FCapp przeznaczy zebrane środki na dalszy rozwój aplikacji, rozbudowę bazy użytkowników i ekspansję zagraniczną. Emisja rozpoczęła się 8 czerwca i potrwa nie dłużej niż do 7 września.

FCapp S.A. zamierza zebrać 2 mln zł

Spółka stworzyła aplikację Football Challenge App, która automatyzuje, upraszcza i radykalnie przyspiesza wyszukiwanie partnerów do piłkarskich sparingów – niezbędnego elementu wyszkolenia. Pozwala też kilkoma kliknięciami zorganizować i zarządzać turniejem, a także udostępnia rezultaty live. Dla trenerów i menedżerów klubów czy akademii piłkarskich oznacza to zaoszczędzenie co miesiąc wielu godzin żmudnej pracy administracyjnej. Aplikacja ułatwia również komunikację pomiędzy trenerami, młodymi zawodnikami i ich opiekunami. Do tego dochodzą funkcjonalności przeznaczone dla scoutów, szukających młodych talentów do profesjonalnych klubów.



Aplikacja będzie monetyzowana na trzy sposoby. Po pierwsze, profesjonalni użytkownicy mają możliwość wykupienia subskrypcji i dostępu do nielimitowanych funkcjonalności apki (model freemium). Po drugie, aplikacja to doskonały kanał marketingowy dla wszystkich, którzy chcą dotrzeć do bardzo precyzyjnie stargetowanej grupy jej użytkowników – ludzi zaangażowanych w futbol i, szerzej, zdrowy styl życia. Dodatkowym źródłem przychodów mają być indywidualne i zautomatyzowane raporty przeznaczone dla scoutów.

Cały czas rozszerzamy możliwości naszej aplikacji, ale już teraz widać, jak bardzo było to potrzebne narzędzie – komentuje Rafał Warchoł, CEO spółki. Od połowy 2021, kiedy ruszyła pierwsza wersja FCapp, zaczęło z niej korzystać ponad 12 tysięcy użytkowników – trenerów, zawodników, rodziców, scoutów. Reprezentują ponad 5600 drużyn z całego kraju, w tym młodzieżowe zespoły takich czołowych klubów jak Lech Poznań czy Górnik Łęczna. Od momentu wprowadzenia jesienią możliwości samodzielnego tworzenia turniejów użytkownicy zorganizowali ich już przeszło 500. Na koniec 2022 roku twórcy FCapp prognozują ponad 30 tysięcy użytkowników – a to dopiero początek ekspansji.

Aplikacja od początku tworzona była z myślą o zaoferowaniu jej również w innych krajach, przede wszystkim zachodnioeuropejskich. Pierwsze próby z niemieckimi partnerami już się odbyły, ale spółka planuje oficjalne wejście na rynki niemiecki i angielski na drugą połowę 2022. W kolejnym roku FCapp powinien pojawić się m.in. we Włoszech, Szwajcarii i Irlandii, co pozwoli zamknąć rok 2023 z liczbą użytkowników dochodzącą do 100 tysięcy.

Pomysł na aplikację wziął się z praktycznej potrzeby. Rafał Warchoł, wówczas właściciel kilkunastu szkółek piłkarskich, kilka lat temu zorientował się, że on i jego zespół bardzo dużo czasu i energii poświęcają na organizację sparingów czy turniejów dla swoich zawodników. Pomóc mogła odpowiednia aplikacja – ale na rynku nie było żadnej, która wypełniłaby w pełni to zadanie. To był początek Football Challenge App i spółki FCapp. Wkrótce potem piłkarski startup otrzymał niemal milion złotych grantu w ramach programu PARP “Rozwój startupów w Polsce Wschodniej”.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: biomed giełda | selvita gpw | kurs hrywny do złotówki | azoty akcje wykres | dolar notowania | kurs develia | cena akcji jsw |

NED


Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>



ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here