Naga Markets



FCABrytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (The Financial Conduct Authority; FCA) czyli brytyjskiego odpowiednika polskiej Komisji Nadzoru Finansowego uznał, iż z powodu nieodpowiednich produktów i wysokich opłat, inwestorzy indywidualni zbyt często uzyskują niższe stopy zwrotu niż powinni. W związku z powyższym, ograniczenie szkód na rynku inwestycji konsumenckich zostało uznane za priorytet w planie biznesowym FCA na lata 2020/21.

Rynek inwestycji konsumenckich nie działa tak dobrze, jak powinien

FCA wskazuje, że na tym złożonym i zróżnicowanym rynku działa obecnie ponad 5 tys. firm doradczych i ponad 27 tys. doradców. Zdaniem nadzoru istotne jest, aby konsumenci mieli zaufanie do adekwatności otrzymywanych porad. W związku z powyższym, FCA zamierza zadbać w nadchodzących latach, aby rynek inwestycyjny dobrze funkcjonował dla milionów ludzi, którzy na nim polegają. W tym celu instytucja prosi o zgłaszanie uwag i odpowiedzi na kluczowe pytania:

  • Co jeszcze można zrobić, aby pomóc rynkowi w oferowaniu gamy produktów, które spełniają proste potrzeby inwestycyjne?
  • W jaki sposób można lepiej zapewnić, że osoby, które posiadają środki finansowe i są gotowe do zaakceptowania wyższego ryzyka związanego z inwestowaniem w produkty obarczone takim ryzykiem, mogą to zrobić w sposób, który zapewni im zrozumienie podejmowanego ryzyka?
  • W jaki sposób można wykorzystać regulację promocji finansowych, aby ułatwić ludziom zrozumienie poziomu ochrony regulacyjnej zapewnianej im podczas inwestowania?
  • Co jeszcze można zrobić, aby zagwarantować, że gdy ludzie stracą pieniądze z powodu działania lub zaniechania firmy podlegającej regulacji, otrzymają odpowiednią rekompensatę i że zostanie ona sprawiedliwie zapłacona przez tych, którzy ją spowodowali?
  • Jak można lepiej chronić ludzi przed oszustwami?
  • W jaki sposób można pomóc temu rynkowi być konkurencyjnym, skoro firmy starają się oferować lepsze produkty i usługi?

Tymczasowy dyrektor generalny FCA, Christopher Woolard wskazuje, że rynek inwestycji konsumenckich nie działa tak dobrze, jak powinien. Było zbyt wiele oszustw i skandali i zbyt często konsumentom oferowane są nieodpowiednie produkty lub porady. W rezultacie wielu konsumentów nie ma zaufania do rynku inwestycyjnego.

Wskazał on także, że FCA zamierza uważnie przeanalizować wszelkie uwagi, otwierając w ten sposób debatę na temat przyszłości rynku inwestycji konsumenckich, w tym regulacji, tak aby konsumenci mogli mieć zaufanie do rynku.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Poprzedni artykułUE zwleka z decyzją co do rozliczania transakcji w EUR przez Brexit
Następny artykułBinance pozwane. W tle afera z wypraniem 9 mln USD w kryptowalucie
Arkadiusz Jóźwiak redaktor Comparic.pl
Education Team Manager Comparic.pl. Autor licznych webinarów i felietonów oraz tekstów edukacyjnych poruszających szeroką tematykę inwestycyjną począwszy od psychologii a na analizie technicznej i fundamentalnej skończywszy. Jako menadżer działu edukacji w Comparic Media Group wykorzystuje wykształcenie pedagogiczne i stawia ogromny nacisk na prostotę przekazywanych informacji i wiedzy. Skrupulatność i konsekwencja w działaniu zostały docenione przez wielu traderów i inwestorów, co skutkowało m.in. nominacją w konkursie organizowanym przez fundację Invest Cuffs w kategorii Dziennikarz Roku 2019. Jego artykuły znaleźć można również w magazynach FxMag oraz I Love Crypto, gdzie prowadzi swoją stałą rubrykę. To także prelegent podczas licznych konferencji m.in. Festiwalu Inteligencji Finansowej, Seminarium XM w Warszawie czy Expo Invest Cuffs. Członek Rady Nexusów przyznającej wyróżnienia osobom i podmiotom, które w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju branży blockchain i kryptowalut a także twórca i główny prowadzący cotygodniowych, niedzielnych odpraw traderów, w których regularnie uczestniczy kilkaset osób oraz analityk kryptowalutowy w serwisie Krypto Raport.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here