Naga Markets



fc barcelonaHiszpańska drużyna piłkarska FC Barcelona połączyła siły z platformą fintech Chiliz, aby stworzyć oparty na blockchainie token.

W ramach partnerstwa z FC Barcelona Chiliz stworzyło Barca Fan Token (BAR) do użytku w społecznej aplikacji mobilnej o nazwie Socios.

„Jesteśmy naprawdę dumni z uruchomienia tokena Barca na platformie typu blockchain  – Chiliz” – przekazała firma. Dyrektor generalny Socios, Alexandre Dreyfus powiedział zaś: „Jest to ostateczny cel i najlepsze potwierdzenie naszej długoterminowej wizji zaangażowania fanów i monetyzacji”.

Kilka miesięcy temu Chiliz rozpoczęło własne pracę nad Socios. Wszystko przy udziale aż 100 000 użytkowników, którzy brali udział w testach beta. Te są obecnie zakończone.

FC Barcelona: nadążanie za zmieniającymi się czasami

Wraz z postępem technologicznym pojawia się potrzeba nowych metod angażowania klientów i fanów. Jest to ważne w szczególnie w przypadku FC Barcelona, ​​która jest czwartą najcenniejszą drużyną sportową na świecie według wyceny Forbesa.

Po otrzymaniu tokena jako nagrody za uczestnictwo w Socios, fani i zainteresowane strony mogą wydać go kupując różne produkty.

Barca to jednak nie jedyny klub z taką wizją. Włoski klub piłkarski Juventus i francuskie Paris Saint-Germain (PSG) również mają swoje własne tokeny.

Dreyfus opisuje idee takich tokenów:

„Każda drużyna wydaje własny token kibica z ograniczoną podażą zależną od potencjału. Barca ma na przykład 40 milionów tokenów.”

Korzystanie z tokenów BAR

Podobnie jak PSG i JUV, tokeny BAR FC Barcelony zostały zbudowane na bazie “Chiliz’s Proof of Authority” opartym na blockchainie Ethereum. Są więc tokenami ERC-20.

Użytkownicy nie mogą jednak przenosić tych zasobów do własnych portfeli i giełd, jak ma to miejsce w przypadku innych takich zasobów cyfrowych.

„Na tym etapie tokeny Barca będą dostępne tylko na Socios.com i Chiliz.net, naszej ekskluzywnej giełdzie kryptowalut i tokenów sportowych oraz rozrywkowych, która zostanie uruchomiona w pierwszym kwartale [2020 r.]”, powiedział Dreyfus. „Z czasem otworzymy się nieco bardziej na partnerów strategicznych, którzy chcą rozwijać ekosystem” – dodał. „Naszym priorytetem jest walidacja modelu w stosunku do fanów i użytkowników” – uważa.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here