Naga Markets



Creative Commons autor: Franco Bouly

To, że wielkie firmy konkurują ze sobą zdaje się być jasne dla każdego inwestora. Jednak jak ogromny potrafi być wpływ niewielkiej aktualizacji polityki prywatności jednej spółki na wyniki drugiej? Jak pokazuje obecna sytuacja Facebooka – ogromna. Firma Zuckerberga straciła już 10 miliardów na drobnej zmianie regulaminu Apple a zanosi się na to, że straty te mogą być jeszcze większe.

  • Spółka Apple zmieniła w tym roku politykę reklamową
  • Oznacza to dla gigantów takich jak Facebook, YouTube czy Snap miliardowe straty
  • Jednocześnie sprawia, że giganci muszą uciec do innych rozwiązań reklamowych, czego przykładem jest Facebook
  • Partnerem artykułu jest Interactive Brokers, sprawdź ofertę już teraz

Apple wymusza na gigantach zmianę strategii reklamowych

Pod koniec kwietnia obecnego roku firma Apple informowała o wprowadzeniu nowych ograniczeń polityki prywatności, które firma rozpoczęła w celu “zapewnienia reklamodawcom więcej danych na temat wydajności ich reklam” – jeśli kupują powierzchnię reklamową bezpośrednio za pośrednictwem giganta technologicznego.



Według ekspertów branżowych, zmiana ta mogła spowodować, iż Apple zyskać mógł znaczną przewagę nad swoimi rywalami – w tym m.in firmy Facebook w zakresie reklamodawstwa. Nowa polityka firmy z Cupertino pozwoliła użytkownikom zdecydować, które aplikacje mogą śledzić je dla celów reklamowych.

wykres Kurs akcji Facebook H1 03.11.2021
Kurs akcji Facebook H1 03.11.2021

Przenieś swój trading na kolejny poziom razem z brokerem Interactive Brokers. Skorzystaj z oferty inwestowania w akcje:

CHCĘ INWESTOWAĆ Z INTERACTIVE BROKERS

Jednak reklamodawcy, którzy kupili przestrzeń reklamową za pośrednictwem platform zewnętrznych i chcieli kierować użytkowników, którzy oznaczyli opcję “nie chcę być śledzony” – w nowym modelu muszą czekać kilka dni przed otrzymaniem jakichkolwiek informacji na temat swoich kampanii. Co więcej, wobec użytkowników zabraniających opcję śledzenia firma z logiem nadgryzionego jabłka zablokowała reklamodawcom unikalny identyfikator użytkownika umożliwiający tworzyć profile osób i kierować do nich spersonalizowane reklamy.

Oznacza to, że tacy giganci jak Facebook narażeni zostali na ogromne straty, a dokładniej nawet 10 miliardów do tego momentu, choć te mogą być z czasem jeszcze większe – podaje narzędzie do analizy Lotame. Od czasu zmian Apple, Facebook wykazał drastyczny spadek pod względem przychodów z reklam. Szacuje się nawet wartości 12 procent największych spółek, takich jak Snap. Inc. Facebook czy YouTube.

To wymusiło na gigantach zmianę strategii reklamowej i od tego czasu firmy te musiał zarzucać znacznie szersze sieci. Stąd m.in dużo zmian na tle ostatnio opisywanej spółki Facebook, która nie tylko tworzy nowe uniwersum, ale również całościowo przebudowuje politykę firmy.

Autor poleca również:

Sponsorem publikacji jest Interactive Brokers CE. Spółka Interactive Brokers Central Europe Zrt. (IBCE) jest regulowana przez MNB. IBCE nie ponosi odpowiedzialności za treść tego artykułu. Inwestowanie wiąże się z ryzykiem utraty Twojego kapitału. Niektóre produkty finansowe nie są odpowiednie dla wszystkich inwestorów. Klienci powinni zapoznać się z odpowiednimi ostrzeżeniami o ryzyku przed inwestowaniem.



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>


Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>


Conotoxia



Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here