Naga Markets



A smartphone user shows the Facebook application on his phone in Zenica, in this photo illustrationPrzedstawiciele Facebooka prowadzą obecnie rozmowy z przedsiębiorstwami medialnymi i tak znanymi markami jak The New York Times, The National Geographic, czy też BuzzFeed. Celem  tychże rozmów ma być nakłonienie największych wydawców do bezpośredniego publikowania treści na platformie FB.


Z myślą o wygodzie użytkowników

Jak podaje The New York Times miałoby to przyspieszyć czas ładowania się treści – szczególnie na urządzeniach mobilnych. Gdyby całość wyświetlała się bezpośrednio na Facebooku bez konieczności wchodzenia w osobny link i odwiedzania zewnętrznej strony wtedy jakość świadczonych usługi i zadowolenie użytkowników skoczą do góry.

Te artykuły również Cię zainteresują




O ile pomysł wydaje się szalony, to musimy pamiętać, że mówimy o grupie docelowej składającej się z prawie półtora miliarda aktywnych użytkowników Facebooka, którzy mogliby zdecydowanie poszerzyć bazę odbiorców internetowych wydań popularnych magazynów i gazet.

Co myślą o tym sami wydawcy?

O ile Facebook silnie promuje swój nowy pomysł, to wydawcy nie są do końca zadowoleni. Pojawiają się obawy odnośnie utraty sporej części kontroli nad własną treścią. Zyski z powiązanych reklam musiałyby być dzielone pomiędzy wydawcę oraz Facebooka. Jednocześnie automatycznie przekazując treści na platformę FB podmioty te stracą dostęp do szczegółowych informacji o swoich użytkownikach (grupa wiekowa, płeć, zainteresowania, najczęściej czytane materiały).

Zdaniem Chrisa Duncana z News UK – jednej z największych gazet na Wyspach – rozwiązanie to może być dobre dla mniejszych wydawców. W przypadku dużych i popularnych tytułów byłby to po prostu „podatek od czytelników”.

INWESTUJ W AKCJE FACEBOOKA I INNYCH AMERYKAŃSKICH SPÓŁEK DZIĘKI TOPOPTION – SPRAWDŹ TERAZ

Wkrótce nawet najwięksi nie będą mieli wyboru?

Pomimo tego, że najwięksi gracze branży medialnej będą bronili się przed takim ruchem, to fakty są nieubłagane. W przeciągu dwóch lat liczba odwiedzin The New York Times zmniejszyła się dwukrotnie. Ludzie nie przeglądają już Internetu tak jak kiedyś – zaczynają królować media społecznościowe i urządzenia mobilne. Treści muszą być przekazywane bezpośrednio poprzez social media – inaczej mają małą szanse na przebicie.

Jak na pomysł zareagowali akcjonariusze?

Gdyby Facebookowi udało się zrealizować opisywany powyżej projekt, wtedy platforma z pewnością sporo by zyskała. Co do samych notowań akcji spółki, wczoraj osiągnęła rekordowe szczyty. Pisaliśmy o tym już tutaj.

Tak natomiast prezentował się wykres przed startem amerykańskiej sesji (stan na 13:00):

Facebook przed startem dzisiejszej sesji (w niebieskich prostokątach zaznaczono sygnały z naszych wcześniejszych analiz)
Facebook przed startem dzisiejszej sesji (w niebieskich prostokątach zaznaczono sygnały z naszych wcześniejszych analiz)

Widzimy, że cena przebiła ostatnie szczyty bez większych problemów jeszcze w zeszłym tygodniu. Nowy tydzień rozpoczął się natomiast z niewielką luką w okolicach 83.00 a cała sesja przyniosła dalsze dynamiczne wzrosty – ostatecznie notowania FB zamknęły się wczoraj na 84.45USD.

W trakcie dzisiejszej sesji istotna może być strefa zaznaczona na zielono – luka pełnić będzie rolę naturalnego poziomu wsparcia. Kolejny istotny poziom to okolice 82.20, czyli wcześniejszego szczytu. Dzisiejsza sesja może przynieść ruchy korekcyjne – zauważmy jak silnie odsunęliśmy się od 50-okresowej średniej. Cena z całą pewnością będzie próbowała do niej powrócić.

Broker TopOption daje możliwość gry w oparciu o notowania Apple oraz innych amerykańskich spółek. Wybpróbuj za darmo. Dzięki Opcjom binarnym możecie grać na akcjach wielu znanych spółek jak Apple, Google, Facebook, Twitter i wielu innych.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here