Naga Markets



Eurocash z mocnym odbiciem. Kurs przy górnej krawędzi kanału spadkowego Kurs akcji krajowego lidera w dystrybucji tzw. produktów szybko zbywalnych spółki Eurocash, rósł podczas wczorajszej sesji o około 0,89%. Akcje drożały o 0,13 zł co pozwoliło na osiągnięcie dziennego maksimum przy 14,96 zł. Jest to przeciętny wynik na tle zyskującego wczoraj 2,84% indeksu WIG20. Sesja odbyła się przy wysokich obrotach, na tle poprzednich sesji. Ostatecznie sesja zamknęła się na poziomie 14,75 zł. W sumie od połowy maja spółka potaniała o blisko 50%.

35% w 10 sesji

Notowania spółki mocno podskoczyły w ostatnim czasie. Nie jest to jednak odosobniony wzrost, gdyż po wyborach w USA rósł cały szeroki rynek. Zwyżka na razie nie zmienia obrazu technicznego, który wciąż wskazuje na trend spadkowy. Od maja kurs respektuje krawędzi kanału spadkowego. Można więc zakładać, że po tak dużym wzroście notowań, obecnie przychodzi czas na korektę tego odbicia. Dopiero po niej popyt może ponownie powalczyć o wybicie kluczowego oporu powyżej 15 zł.

Te artykuły również Cię zainteresują

eurocash 17.11.2020
Notowania Eurocash 17.11.2020

Poprawa wyników w III kwartale

Eurocash odnotowało 32,17 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 22,43 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie. Zysk operacyjny wyniósł 87,9 mln zł wobec 84,32 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 225,08 mln zł wobec 219,2 mln zł rok wcześniej. “Grupa Eurocash szacuje, że dodatkowe koszty związane z epidemią COVID-19 były niższe niż w poprzednich kwartałach i obciążyły wynik EBITDA w omawianym okresie kwotą około 2 mln zł” – czytamy w komunikacie poświęconym wynikom.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 005,91 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 6 672,87 mln zł rok wcześniej. “Przychody Grupy Eurocash w trzecim kwartale 2020 r. przekroczyły 7 mld zł i były o 5% wyższe niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Sprzedaż w segmencie hurtowym wzrosła o ponad 3% r/r, a w segmencie detalicznym – o blisko 4% r/r. Skokowo, bo aż o 268% wzrosły przychody segmentu Projekty, co wynika z konsolidacji 100% wyników Frisco począwszy od lipca tego roku oraz ekspansji rozwijanych przez grupę innowacyjnych konceptów detalicznych” – czytamy dalej w komunikacie.

Silnym wsparciem przychodów w hurcie była sprzedaż do niezależnych sklepów oraz franczyzobiorców, a także dynamiczny wzrost sprzedaży papierosów i produktów impulsowych. Wzrosty te z nawiązką zrekompensowały niższą sprzedaż w formacie Eurocash Gastronomia, który zaopatruje restauracje i hotele, mocno odczuwające skutki epidemii, a także spadek wynikający z zakończonego w poprzednim roku kontraktu z Orlenem – twierdzi spółka.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here