Naga Markets



Eurocash wprowadzi Frisco.pl do 5. miasta w IV kw. i 2 następnych w I poł. 2022Warszawa, 10.11.2021 (ISBnews) – Eurocash wprowadzi ofertę Frisco.pl do piątego miasta w IV kw. tego roku i do dwóch kolejnych w I poł. 2022 r., planuje też przeprowadzić test w mniejszym mieście w przyszłym roku, poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek.

“Będzie piąte miasto z ofertą Frisco.pl w IV kwartale i mogę potwierdzić dwa kolejne do połowy 2022 r. Chcemy pojawić się we wszystkich największych miastach w Polsce. Oprócz tego będziemy prowadzić test w jednym mniejszym mieście” – powiedział Owczarek w rozmowie z ISBnews.



Wyjaśnił, że zamysłem grupy było, aby Frisco.pl funkcjonowało najpierw w dużych aglomeracjach, a następnie, by weszło z nieco zmienionym modelem do mniejszych miejscowości.

“Ten test przeprowadzimy w przyszłym roku. Chodzi o to, że magazyn, nad którym pracujemy w mieście 150-200 tys. mieszkańców musi być mniejszy niż w dużym mieście, ze względu na koszty. Test polega na tym, by dostosować do obsługi takiego miasta, odpowiednio mniejszą powierzchnię magazynu, zespół obsługujący i liczbę samochodów” – wyjaśnił CFO.

“Filozofia prowadzenia Frisco się nie zmienia, Frisco nie jest bezpośrednim konkurentem modeli takich, jak np. Glovo, które dostarczają zamówienie w 15 min. My chcemy dowozić w ciągu 1 dnia, nasz średni paragon to 230-250 zł, jak w hipermarkecie. My jesteśmy w segmencie zakupów planowanych, nie impulsowych i chcemy, by ta filozofia pozostała również w kolejnych miastach” – wskazał Owczarek.

Dodał, że III kw. był sezonowo słabszym okresem w roku dla Frisco ze względu na liczne wyjazdy wakacyjne konsumentów z dużych miast.

“W III kw. wzrost sprzedaży brutto wyniósł 13% r/r i rośnie dalej w dosyć dobrym tempie. Chcielibyśmy utrzymać to tempo w najbliższych miesiącach” – stwierdził.

Zapowiedział też, że w najbliższej przyszłości Frisco.pl otworzy drugi automatyczny magazyn w Warszawie.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają około 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

Renata Oljasz

(ISBnews)



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>


Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>


Conotoxia



Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here