Naga Markets



eurocashW ramach przeglądu 180 sklepów sieci Delikatesy Centrum w ciągu kilku miesięcy zapadnie decyzja o ewentualnym zamknięciu niektórych placówek, poinformował ISBnews członek zarządu i dyrektor finansowy Jacek Owczarek. Zamknięcia mogą dotyczyć maksymalnie kilkudziesięciu sklepów. Grupa liczy, że sieć Arhelan zwiększy się do ponad 100 placówek na koniec roku.

“W detalu notujemy gorsze wyniki – dotyczy to przede wszystkim sklepów własnych, które radzą sobie gorzej niż sklepy franczyzowe czy prowadzone w joint venture z partnerami biznesowymi. Pod marką ‘Delikatesy Centrum’ funkcjonuje ponad 1 500 sklepów, w tym blisko 1 000 franczyzowych, ponad 150 w joint venture, a ponad 400 to sklepy własne. Problem dotyczy wyłącznie tych ostatnich. Wytypowaliśmy 180 sklepów z najsłabszymi wynikami i wdrożyliśmy program naprawczy, który obejmuje na razie 120 sklepów. W pozostałych 60 zrobimy to w następnej fali, koło sierpnia. W perspektywie 3-6 miesięcy ocenimy, czy dostatecznie poprawione zostały parametry określone indywidualnie dla każdego z tych sklepów i będziemy decydować, czy części z nich nie zamknąć. Sądzę, że może to dotyczyć maksymalnie kilkudziesięciu placówek” – powiedział Owczarek w rozmowie z ISBnews.

Te artykuły również Cię zainteresują




Wskazał, że w sierpniu, przy okazji publikacji wyników za I półrocze, powinny być znane pierwsze efekty programu związanego z przeglądem tej sieci.

“Będziemy chcieli w ten sposób doprowadzić do końca integrację ‘Delikatesów Centrum’, również mierząc się z rentownością tej sieci” – powiedział dyrektor finansowy.

Zamknięcie transakcji przejęcia sieci Arhelan spodziewane jest w IV kw. br.

“Jeśli chodzi o Arhelan, spodziewamy się, że transakcja zamknie się w czwartym kwartale. Złożyliśmy niedawno wniosek do UOKiK w sprawie tego przejęcia” – wskazał Owczarek.

“Będziemy otwierać nowe sklepy w sieci Arhelan – było ich 98, liczymy, że na koniec roku będzie ich ponad 100. Będą otwierane w modelu joint venture, czyli rodzina dotychczasowych właścicieli będzie dalej zarządzać tym biznesem, a my jesteśmy partnerem, który odpowiada za logistykę, zakupy itd. Będziemy je włączać do systemu Delikatesów Centrum, ale teraz nie rozmawiamy o ewentualnej zmianie brandu. Marka Arhelan cieszy się lojalnością klientów na Podlasiu, dla których logo Delikatesów Centrum jest mniej rozpoznawalne” – zapowiedział CFO.

Sprzedaż hurtowa realizowana przez Eurocash do sklepów franczyzowych “Delikatesy Centrum” w ujęciu LFL wzrosła o 2,5% w I kwartale 2021 r. Sprzedaż detaliczna sklepów franczyzowych “Delikatesy Centrum” w ujęciu LFL zmalała o 3,99% w I kwartale 2021 r.”

invest

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją szybko zbywalnych produktów spożywczych, chemii gospodarczej, alkoholi i wyrobów tytoniowych. Oferuje także wsparcie marketingowe dla niezależnych polskich przedsiębiorców prowadzących działalność detaliczną. Wspierane przez Eurocash sieci franczyzowe i partnerskie zrzeszają ok. 16 tysięcy niezależnych sklepów działających pod takimi markami jak abc, Groszek, Delikatesy Centrum, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben, a także Kontigo oraz Koliber. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here