Naga Markets

Eurocash chce pozyskiwać 500 sklepów netto rocznie do sieci franczyzowych i partnerskichWarszawa, 29.08.2022 (ISBnews) – Strategia Grupy Eurocash na lata 2023-2025 zakłada m.in. pozyskiwanie dodatkowych 500 sklepów netto rocznie do sieci franczyzowych i partnerskich, podała spółka. Sklepy własne to działalność non-core – przewidywana jest dalsza praca nad poprawą ich rentowności, ograniczenie lub zaprzestanie rozwoju.

“Eurocash 25 – nasze ambicje biznesowe:



Największy hurtownik omnichannel z ok. 29% udziałem w rynku

Druga organizacja detaliczna z ~16% udziałem w całym rynku FMCG

Poprawa warunków handlowych dla naszych partnerów o 8% vs dyskonty

TOP 3 konsumencka platforma lojalnościowa, z 10 mln użytkowników w ramach różnych sieci

Największy marketplace ze sprzedażą B2B na poziomie 16 mld zł

Ekspansja – dodatkowych 500 sklepów netto rocznie pozyskanych przez Grupę Eurocash do sieci franczyzowych i partnerskich” – czytamy w prezentacji poświęconej strategii.

XTB

Przewidywany wzrost obrotu sklepu średnio ~25%, wzrost rentowności sklepu: + 1,5 pkt proc., podano także.

Eurocash podkreśla, że 465 sklepów własnych Delikatesy Centrum “=> aktywa niezwiązane z podstawową działalnością (non-core asset)”.

“Eurocash 25 – koncentracja na działalności podstawowej:

Inwestycje w podstawowe aktywa: hurt, franczyza, technologia […]

Dalsza ekspansja sklepów Delikatesy Centrum wyłącznie na zasadzie franczyzy, w tym z partnerami JV

Aktywa niestrategiczne – dalsza praca nad poprawą rentowności, ograniczeniem lub zaprzestaniem rozwoju

Kontynuacja przeglądu opcji strategicznych w celu maksymalizacji wartości dla akcjonariuszy” – czytamy dalej.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją żywności i innych produktów szybkozbywalnych (FMCG). Współpracuje z ponad 90 tys. klientów, z których 70 tys. stanowią niezależni przedsiębiorcy prowadzący lokalne sklepy detaliczne w całej Polsce. Grupa Eurocash to również organizator sieci franczyzowych, agencyjnych i partnerskich, takich jak: ABC, Groszek, Lewiatan, Euro Sklep, Gama, Duży Ben. Firma, w oparciu o placówki franczyzowe i własne, rozwija Delikatesy Centrum – największą sieć supermarketów w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 2005 r.

(ISBnews)



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>






Poprzedni artykułIndeks WIG20 spadł o 1,84% na zamknięciu w poniedziałek
Następny artykułStrategia Eurocash zakłada m.in. redukcję 42% CO2 do 2030 roku
isbnews agencja informacyjna
Agencja informacyjna ISBnews została założona przez dziennikarzy byłej agencji Internet Securities Businesswire, należącej do Euromoney Polska. Pod adresem portal.isbnews.pl prowadzimy serwis działający w czasie rzeczywistym, dostarczający informacje ekonomiczne dla inwestorów (zarówno instytucjonalnych, jak i indywidualnych). ISBnews Informacyjny Serwis Biznesowy w formie spółki dziennikarskiej funkcjonuje od 1 października 2012 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here