Naga Markets



Paneuropejski regulator rynków finansowych, European Securitires Market Authority (ESMA), opublikował zestawienie statystyczne skarg i zażaleń dotyczących branży usług finansowych w pierwszej połowie 2017. Wynika z niego, że liczba skarg dotyczących branży detalicznej CFD spadła do najniższych poziomów od 3 lat.


Działania regulacyjne przynoszą efekty?

Warto zaznaczyć, że w ostatnim okresie ESMA oraz pozostali regulatorzy europejscy wyraźnie wzmocnili presję legislacyjną w zakresie brokerów detalicznych oferujących dostęp do CFD. Najnowsze statystyki pokazują, że przełożyło się to na podniesienie jakości usług, a co za tym idzie również wyższy poziom zadowolenia klientów.

W najnowszym raporcie czytamy, że z ponad 4 tysięcy skarg złożonych w pierwszych sześciu miesiącach zeszłego roku jedynie 400 dotyczyło instrumentów FX/CFD. Jak można się domyślić rekordowe wartości osiągano w 2015 w związku z kryzysem po decyzji SNB i załamaniem kursu CHF.

Dla porównania, inwestorzy detaliczni zgłosili aż 800 skarg w zakresie rynku kapitałowego (giełdowego).



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here