Naga Markets



W okresie trzech kwartałów 2017 r. grupa kapitałowa Enea wypracowała 8,3 mld zł przychodów ze sprzedaży netto – to wzrost o 1,1 proc. wobec wyniku osiągniętego w analogicznym czasie roku 2016. Grupa miała 1,9 mld zł zysku EBITDA (wzrost o 6,5 proc. r/r) i 838 mln zł zysku netto (wzrost o 16,3 proc.).


Sprawdź również: DM BZ WBK podnosi rekomendację dla akcji ENEI ze sprzedaj do trzymaj

W okresie trzech kwartałów 2017 r. Grupa odnotowała wzrost wyniku EBITDA o 6,5 proc. w porównaniu do analogicznego okresu poprzedniego roku (1.947 mln zł). Na wzrost wyniku złożyły się takie elementy jak dobre inwestycje kapitałowe, wzrost wolumenu sprzedaży energii elektrycznej i cieplnej, a także usług dystrybucyjnych. Szukając optymalnych rozwiązań dla zapewnienia środków finansowych na realizację planów inwestycyjnych z powodzeniem korzystamy z dostępnych programów gwarantujących współfinansowanie inwestycji np. w obszarze dystrybucji (łącznie pozyskane dofinansowanie przez Enea Operator – 81,5 mln zł) – komentuje M. Kowalik, prezes Enea.

Wynik EBITDA obszaru Obrotu, po wzroście o 13,3 mln zł (11,3 proc. r/r), ukształtował się na poziomie 131 mln zł, natomiast obszar Wydobycia odnotował w tym okresie 451 mln zł EBITDA (wzrost o 3,2 proc. r/r).

Jeżeli chodzi natomiast o samą sytuację techniczną, to ta w przypadku Enei prezentuje się niezwykle ciekawie. Z jednej strony listopad to pokonanie prawie rocznej linii trendu, co może być sygnałem dla sprzedających. Z drugiej strony deprecjacja wyhamowała w strefie wsparcia wyznaczanej przez 61,8% zniesienia Fibonacciego oraz dołki i szczyty z okresu styczeń-maj 2017. W tym momencie notowania walczą z 50,0% zniesienia Fibo oraz strefą maksimów z pierwszej połowy roku. Jeżeli poziom uda się pokonać, wtedy kolejnym krokiem będzie re-test wybitej linii trendu. Zanim cena jej nie pokona warto zachować niedźwiedzie nastawienie i celować w ponowny re-test okolic 11.50-11.00.

Wykres Enea dzięki TradingView

Naszym celem strategicznym jest dalsza poprawa efektywności operacyjnej na działalności sprzedażowej oraz odpowiednie zbilansowanie się w ramach Grupy, co wiąże się ze zwiększeniem do 2025 r. sprzedaży energii elektrycznej Odbiorcom końcowym do poziomu ponad 20 TWh, przy produkcji własnej oscylującej wokół 24 TWh. Cel ten chcemy zrealizować poprzez koncentrację na dostarczaniu klientom odpowiednio sprofilowanych i różnorodnych ofert. Kształtujemy relacje z klientami – zarówno indywidualnymi, jak i biznesowymi – w oparciu o szeroki wachlarz dodatkowych świadczeń, usług i opcji, które pozwalają nam zwiększać sprzedaż. W ubiegłym roku sprzedaliśmy 16,7 TWh energii elektrycznej. W tym roku, jeśli zachowany zostanie trend z pierwszych 9 miesięcy 2017 r., mamy dużą szansę znacząco przekroczyć ten poziom – dodaje Kowalik.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here