Elon Musk oskarżony o antysemityzm! Apple, Disney i Warner Bros wstrzymują reklamy na X!Media społecznościowe rządzą się swoimi prawami i nie wybaczają błędów. Przekonał się o tym właściciel platformy X (dawniej Twitter) Elon Musk, który w minionym tygodniu zgodził się z wpisem jednego z internautów, sugerującym, że Żydzi “promują nienawiść przeciwko białym” i odpowiadają za sprowadzanie imigrantów. W odpowiedzi na najnowsze kontrowersje Apple, Disney, Comcast, Paramount i Warner Bros zdecydowali się wstrzymać reklamy na dawnym Twitterze.

  • Elon Musk został skrytykowany przez Biały Dom oraz partnerów biznesowych za “odrażającą promocję antysemityzmu”
  • Inwestor publicznie zgodził się z wypowiedzią, która twierdzi, że Żydzi “promują nienawiść przeciwko białym” i sprzyjają masowej migracji 
  • Na platformie X zawrzało, reklamodawcy wstrzymują kampanie promocyjne, a społeczność znów się radykalizuje. Czy to oznacza nowe problemy Twittera?
  • Więcej podobnych i ciekawych artykułów znajdziesz na stronie głównej Comparic.pl

Elon Musk ma nowe problemy wizerunkowe

Wojna na Bliskim Wschodzie pozostaje jednym z najgorętszych tematów na portalu X. Mimo upływu czasu nieustannie budzi ona szereg skrajnych emocji, gdyż internauci wciąż przerzucają się serią drastycznych zdjęć oraz doniesień o dokonaniach obu stron konfliktu.







W obawie o swoją reputację politycy oraz przedstawiciele największych firm zachowują powściągliwość, lub ograniczają się do dyplomatycznych stwierdzeń o konieczności przestrzegania prawa, czy promowania działań dyplomatycznych.

Innego zdania jest Elon Musk, który ponad reputację stawia wolność słowa, co może go bardzo dużo kosztować.

O tym się mówi: EUR/USD niebawem wyznaczy szczyt przy 1,10. Potem prognoza zakłada powolny spadek w kolejnych kwartałach

Dalsza część artykułu pod filmem




W środę 15 listopada wyraził on aprobatę dla wpisu jednego z użytkowników portalu X, który wprost stwierdził, że Żydzi stosują “dialektyczną nienawiść” wobec białych ludzi i odpowiadają za sprowadzanie “hord mniejszości, które zalewają kraj”.

– Dobrze. Chcesz prawdy powiedzianej prosto w twarz, oto ona. Społeczności żydowskie forsują dokładnie ten rodzaj dialektycznej nienawiści wobec białych, której, jak twierdzą, chcą, by ludzie przestali używać przeciwko nim. Nie mam najmniejszego zamiaru przejmować się tym, czy zachodnie populacje żydowskie zdają sobie sprawę z tego, że hordy mniejszości, które z ich pomocą zalewają kraj, nie za bardzo ich lubią – brzmi wpis, z którym publicznie zgodził się Elon Musk.

Na reakcję społeczności nie trzeba było długo czekać. Część internautów okrzyknęła Musk mianem antysemity, podczas gdy druga strona przyznała mu rację.

Miliardera wziął w obronę amerykański komentator polityczny, pisarz i prawnik, Ben Shapiro, który wyjaśnił, że chodzi o żydowskie inicjatywy DEI oraz ADL, które mają na celu przeciwdziałanie dyskryminacji, uprzedzeniom, różnicom poglądów i marginalizacji Żydów oraz innych grup, jednak budzą sporo kontrowersji.

Reklamodawcy wstrzymują kampanie na X

– Potępiamy tą odrażającą promocję antysemityzmu i rasistowskiej nienawiści, nie do przyjęcia jest powtarzanie kłamstw – powiedział podczas piątkowego wystąpienia zastępca rzecznika Białego Domu Andrew Bates, komentując wpis miliardera Elona Muska.

Mimo iż podczas ostatniego wywiadu z premierem Izraela Binjaminem Netanjahu Elon Musk stanowczo podkreślił, że potępia wszelkie formy antysemityzmu, a jego platforma intensywnie pracuje nad mechanizmami jego zwalczania, tak nie wpłynęło to na werdykt opinii publicznej.

– ADL niesprawiedliwie atakuje większość Zachodu, mimo że większość Zachodu wspiera naród żydowski i Izrael. Dzieje się tak dlatego, że zgodnie z własnymi zasadami nie mogą krytykować grup mniejszościowych, które stanowią dla nich główne zagrożenie. To nie jest w porządku i musi się skończyć – tłumaczył swój wpis w dalszej dyskusji Elon Musk.

Nie przekonało to jednak największych reklamodawców na X, którzy z ostrożności wolą zawiesić dotychczasowe kampanie na mediach społecznościowych kojarzonych z amerykańskim miliarderem.

Nie przegap: Sam Altman, twórca ChatGPT, wyrzucony z OpenAI, jego Worldcoin jednak mocno zyskuje

Już w ubiegły czwartek IBM ogłosił, że wycofuje swoje reklamy z X. Na podobną reakcję zdecydowało się Apple, Disney, Comcast, Paramount, czy Warner Bros.

Telewizja BBC podkreśla, że bojkot reklam na platformie X od miesięcy zyskuje na sile. Problemy zaczęły się już od przejęcia dawnego Twittera pod koniec ubiegłego roku, a wraz ze wzrostem aktywności botów, ilości treści o dyskryminacyjnym i wulgarnym charakterze reklamodawcy wycofują się z platformy.

Autor poleca również:



Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Obserwuj nas >>


Conotoxia













Zajmuje się rynkiem akcji oraz walut. Pasjonat i początkujący inwestor sektora walut cyfrowych, aktywnie podążający za bieżącymi zmianami legislacyjnymi. Czynny obserwator światowych przemian społeczno-gospodarczych oraz zmieniających się preferencji rynkowych. Interesuje się wpływem psychologii na rynki akcji, sztuką w sektorze giełdowym oraz szeroko rozumianym systemem zdecentralizowanych finansów.