Naga Markets



EBS ogłosił niedawno propozycje Dobrej Praktyki Agregacji, a także uruchomił program “EBS Aggregation Certified Partner”.

Powołując się na fakt, że agregatorzy są coraz bardziej powszechni, EBS oferuje swoje usługi podmiotom, które konsolidują wiele źródeł płynności. Na początek EBS ogłosił propozycje zasad, które powinny zostać wprowadzone przez profesjonalnych agregatorów. Celem jest stworzenie wspólnych standardów w branży podmiotów, których produkty i usługi łączą wiele źródeł płynności by następnie dostarczyć je klientowi końcowemu. EBS równolegle z tymi propozycjami uruchamia program partnerski dla aggregatorów, którzy chcieliby podłączyć się do platformy EBS.

Propozycje o których wspomina memorandum EBS to m.in.:

– pozycja agregatora ograniczona wyłącznie do roli pośrednika w celu minimalizacji konfliktu interesów,
– wszelkie źródła dochodu pochodzące z transakcji klienta muszą być klientowi w pełni znane. Sytuacja w której klient widzi jedynie bezpośrednie opłaty za zawarcie transakcji może prowadzić do stanu, w którym jedynie część kosztów transakcyjnych będzie znana klientowi, a także może wypaczać cenę, która jest przedstawiana klientowi.
– Cena, którą widzi klient, jako “najlepszą cenę” powinna w istocie być “najlepszą ceną”.
– Źródła płynności, gwarancje finansowe, a także jakikolwiek konflikt interesów, powinny być klientowi dokładnie znane.

Pełny tekst memorandum:

https://www.ebs.com/~/media/Files/I/Icap-Ebs/documents/EBS-Aggregation-Best-Practices-201306.pdf

EBS jako jeden z czołowych graczy na rynku przechodzi trudny okres. W ubieglym roku wolumen obrotów na platformie EBS osiągnął sześcioletnie dno. W tym czasie EBS ogłosił uruchomienie platformy EBS Direct, a także zaczął wprowadzać zmiany w zasadach handlu. Thomson Reuters objął w międzyczasie prowadzenie w segmencie ECN, natomiast FXall zwiększył udział w rynku dzięki swojej platformie hybrydowej. Najnowsze kroki EBS mają na celu wyróżnienie firmy w branży jako leadera innowacji i przejrzystości. Co ciekawe koncepcja EBS już otrzymała wsparcie od dwóch agregatorów – Progress Apama oraz Marketfactory.

W środowisku słychać coraz głośniej uwagi, jakoby temat przejrzystości w agregacji pozostawał niedoceniony – za mało się o tym mówi, a jeszcze mniej robi. Stąd też płyną pierwsze głosy wsparcia dla inicjatywy EBS.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here