Naga Markets



Za nami kolejny ciężki tydzień dla inwestorów posiadających w swoich portfelach akcje notowane przy ulicy Książęcej w Warszawie. Główne indeksy prezentujące formę całej GPW nie chciały rosnąć mimo bardzo sprzyjającego otoczenia, na czele z indeksami amerykańskimi. WIG20 i MWIG40 zanotowały co prawda lekki wzrost (odpowiednio po 0,24% i 0,31%), ale już SWIG80 znalazł się na piątkowym zamknięciu o 0,97% poniżej poziomu sprzed tygodnia. Również Portfelowi Dywidendowemu nie udało się utrzymać wzrostu do piątkowego zamknięcia. Nasz rachunek ostatecznie stracił 0,09%, czyli zachował średni poziom całej GPW.

Skład Portfela Dywidendowego

W ostatnim tygodniu nie dokonaliśmy żadnych zmian na naszym rachunku. Ostatecznie nie udało się nam dokupić dodatkowych akcji Eurotel, które na przestrzeni ostatnich pięciu sesji zdrożały o 4,39% i były najmocniejszym komponentem Portfela Dywidendowego.

Po przeciwnej stronie znalazły się walory Dektry, które po piątkowej publikacji raportu miesięcznego straciły równo 4% pomniejszając wartość naszego rachunku o 98 złotych. W wspomnianym raporcie napisano, że:

skonsolidowane przychody Grupy Kapitałowej Dektra w czerwcu wyniosły 1 439 527,08 zł, co oznacza spadek o 25,6% r/r. Narastająco w okresie od stycznia do czerwca tego roku przychody Grupy wynoszą 8 913 558,36 zł, czyli o 11,8% mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Przytoczony powyżej fragment raportu miesięcznego potwierdza, że rok 2018 może być dla Spółki słabszy. Tendencję tą widać także na poniższym wykresie.

Dektra – wykres dzienny

Jedną z ciekawszych spółek, która znajduje się w Portfelu Dywidendowym jest British Automotive Holding. Kurs akcji tego dystrybutora samochodów klasy premium w ostatnim czasie mocno spadał. Tą niekorzystną dla inwestorów zmianę wartości Spółki można niewątpliwie wiązać z odcięciem prawa do dywidendy w wysokości 0,92 zł na każdą akcję i słabszymi wynikami za I kwartał tego roku. W opublikowanym już jakiś czas temu raporcie napisano m.in.:

Skonsolidowany zysk netto British Automotive Holding spadł o 48,7% r/r do 8 764 tys. zł wobec 17 098 tys. zł w analogicznym okresie rok wcześniej.

W sposób wyraźny rosły natomiast przychody ze sprzedaży.

W pierwszych trzech miesiącach tego roku przychody netto ze sprzedaży wzrosły o 27.1% r/r do 211 739 tys. zł wobec 166 555 tys. zł przed rokiem.

British Automotive Holding – polityka dywidendowa

British Automotive Holding znalazł się w naszym Portfelu ze względu na interesujący, można nawet napisać, że nowatorski jak na polski rynek sposób podziału wypracowanego zysku. Nie bez znaczenia był również jego poziom w porównaniu z ceną akcji.

Przypomnę, że Spółka w tym, ale i także w kolejnych latach planuje wypłatę dywidendy aż cztery razy do roku. Szczegóły dobrze obrazuje grafika zamieszczona obok.

British Automotive Holding cały czas prowadzi dynamiczny rozwój sieci dilerskiej. Grupa ramach programu modernizacji istniejących salonów Jaguar Land Rover zgodnie z nowymi globalnymi standardami Jaguar Land Rover (ARCH CI) oraz budowy nowych salonów marki Grupa realizuje 6 inwestycji w Warszawie, Gdańsku, Katowicach i Łodzi.

British Automotive Holding – wykres dzienny

Osoby, które chcą dowiedzieć się więcej na temat prowadzonych inwestycji odsyłam do raportu za I kwartał, w którym opisano je w sposób szczegółowy.

W przyszłości Spółka oczekuje dalszego dynamicznego wzrostu sprzedaży oferowanych przez siebie samochodów. Widać to już dobrze po publikowanych raportach miesięcznych. W ostatniej takiej informacji, przekazanej 4 lipca podano:

– Liczba sprzedanych przez Importera samochodów: 233 szt. (+13% r/r), w tym 141 samochodów marki Land Rover i 92 samochody marki Jaguar; YTD 2018 1629 szt. (+34% r/r).

– Wolumen sprzedaży zgodnie z wynikami generowanymi w Grupie: 153 szt. (+4% r/r), w tym 91 samochodów marki Land Rover i 62 samochody marki Jaguar, sprzedane do dealerów spoza Grupy; 104 szt. (+25% r/r), w tym 56 samochodów marki Land Rover i 48 samochodów marki Jaguar, sprzedane przez dealerów z Grupy do klienta finalnego.

– Wartość samochodów sprzedanych do dealerów spoza Grupy oraz wartość samochodów sprzedanych przez dealerów z Grupy do klienta finalnego wyniosła 54 M PLN (+6% r/r); YTD 342 M PLN (+20% r/r).

Patrząc z perspektywy Portfela Dywidendowego, ale także i inwestora krótkoterminowego ważnymi datami dla Spółki będą 17 sierpnia kiedy to na nasz rachunek wpłynie druga rata dywidendy z zysku za rok 2017 oraz 31 sierpnia, czyli dzień publikacji skonsolidowanego raportu półrocznego.

Czy uważacie, że tak drastyczna przecena akcji British Automotive Holding jest uzasadniona patrząc przez pryzmat osiąganych przez Spółkę wyników finansowych? Czy może wręcz odwrotnie, a aktualny kurs jest doskonałą okazją inwestycyjną?

Patrząc na aktualny skład Portfela Dywidendowego i wycenę poszczególnych walorów ciekawą sytuację mamy na akcjach Interaolt.

Interaolt – wykres dzienny

Jak widzimy na powyższym wykresie, po odcięciu dużej dywidendy Spółka straciła dodatkowe kilka procent. Jest też wyceniana poniżej poziomów widzianych rok temu mimo, że nie ma ku temu powodów, o czym świadczą raporty finansowe przedstawiane przez Interaolt.

Bazując na historii ostatniego roku to właśnie około 1,5 miesiąca po odcięciu dywidendy powinno zostać wyznaczone roczne minimum ceny akcji. Kolejne miesiące, aż do dnia ustalenia prawa do dywidendy za rok 2018 powinny cechować się spokojnym i systematycznym wzrostem kursu akcji tej litewskiej spółki z branży energetycznej.

W związku z tym, że w ostatnim czasie nie udało się nam kupić walorów Eurotel postanawiam do naszego Portfela kupić kilka mocno dywidendowych akcji spółki Interaolt. Na transakcję przeznaczę kwotę 827,21 zł.

Portfel Dywidendowy – zlecenia oczekujące


tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here