Naga Markets


Pijalnia Wódki i PiwaDom Analiz SII dokonał aktualizacji rekomendacji dla akcji Mex Polska, podtrzymując wcześniejsze zalecenie „kupuj”. Nowa 12-miesięczna cena docelowa dla tych walorów została ustalona na poziomie 7,07 zł. 

Grupa Mex Polska rozwija na terenie Polski sieć lokali gastronomicznych pod szyldami m.in.: „The Mexican”, „Pijalnia Wódki i Piwa” oraz „PanKejk”. 


Jak przewidzieliśmy w poprzednim naszym raporcie, plany Zarządu Spółki co do liczby otwarć nowych lokali oraz idącej za tym znaczącej poprawy wyników okazały się zbyt ambitne. W 2018 roku powstały 2 kolejne restauracje „PanKejk” (spośród średnio 3 planowanych rocznie), jeden lokal „Klubokawiarnia”, a także 3 bistra „Pijalnia Wódki i Piwa” (spośród średnio 5 planowanych rocznie). Jednocześnie wszystkie wspomniane wyżej placówki „Pijalnia Wódki i Piwa” otwarte zostały nie jako lokale własne, ale w modelu franczyzowym, a dodatkowo w I półroczu zamknięta została jedna z restauracji „The Mexican”. W konsekwencji przychody ze sprzedaży Grupy zwiększyły się w 2018 roku tylko o 3,3% rdr do poziomu 66,5 mln zł. Wynik EBITDA w tym samym okresie wzrósł o 2,7% rdr do 6,1 mln zł, a wynik netto spadł o 14,2% rdr do 3,2 mln zł, przy czym zwrócić należy uwagę na zdarzenia jednorazowe, m.in. w postaci rozwiązania części aktywa na podatek odroczony w związku z ustawowym obniżeniem stawki podatku CIT z 15% na 9% (negatywny wpływ na wynik netto równy 0,72 mln zł) – podsumowano w raporcie. 

Zgodnie z prognozami Domu Analiz SII w 2019 roku przychody ze sprzedaży Grupy Mex Polska przekroczą poziom 70 mln zł wobec 66,5 mln zł rok wcześniej. Jednocześnie, nie uwzględniając wpływu implementacji nowego standardu MSSF 16, skonsolidowany wynik operacyjny wzrośnie o 3,4% rdr do 4,8 mln zł, a wynik netto o 22,8% rdr do 3,9 mln zł. 

Jak przewiduje Dom Analiz SII, do poprawy wyników restauracyjnej Spółki w kolejnych latach może przyczynić się dynamiczny rozwój sieci franczyzowej lokali „Pijalnia Wódki i Piwa”, a także ustawowe obniżenie stawki podatku CIT dla małych podatników. 

Naszym zdaniem motorem napędowym wyników Grupy może stać się dynamiczny rozwój sieci franczyzowej, który mocno przyspieszył w ostatnich miesiącach – w konsekwencji zakładamy, że liczba placówek franczyzowych zwiększy się z obecnych 8 do 24 w 2023 roku. Zwracamy przy tym uwagę, że model ten charakteryzuje się co do zasady niższym ryzykiem (choć potencjalne zyski są ograniczone do otrzymywanych opłat franczyzowych). Jednocześnie założyliśmy, że pozytywny wpływ na wyniki Grupy Mex Polska od 2019 roku będzie miało obniżenie stawki podatku CIT z 15% do 9% – dodano. 

W prognozach założono także dalsze stopniowe zwiększanie placówek własnych, choć konserwatywnie przyjęto, że rozwój ten będzie przebiegał nieco wolniej niż przewiduje Zarząd Spółki. 

W naszych prognozach pozostajemy ostrożni co do szacowanego tempa rozwoju lokali własnych Grupy. Do końca 2023 roku założyliśmy zwiększenie liczby restauracji „PanKejk” z obecnych 4 do 8 placówek oraz nowego konceptu „Prosty Temat” z 1 do 3 placówek. Jednocześnie konserwatywnie przyjęliśmy tylko jedno otwarcie lokalu własnego „Pijalnia Wódki i Piwa” w okresie prognozy – wskazano w raporcie. 

Rekomendacja została wydana 15 kwietnia 2019 roku o godz. 7:50. Moment pierwszego rozpowszechnienia rekomendacji to 15 kwietnia 2019 roku, godz. 8:00. Autorem raportu jest Paweł Juszczak. Dom Analiz SII zawarł ze Spółką Mex Polska umowę o przygotowanie niezależnej rekomendacji inwestycyjnej. 


Niniejsza notka jest skrótem raportu Domu Analiz SII. Jego pełna wersja jest dostępna na stronie internetowej www.domanaliz.pl. 



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here