Naga Markets



Michał Niegowski CEO i Adrian Vinuales COO Dockendo

W przeszłości o zatrudnieniu pracownika decydowały przede wszystkim jego wiedza i umiejętności techniczne. Dziś rekruterzy coraz bardziej przyglądają się umiejętnościom miękkim i osobowości kandydatów, gdyż to właśnie one pozwalają przewidzieć ich zaangażowanie oraz podejście do pracy. Ma to szczególne znaczenie w środowisku jachtowym, gdzie członkowie załogi spędzają ze sobą czas na małych przestrzeniach podczas długich rejsów. Tu, z pomocą rekruterom, przychodzi Dockendo.

Dockendo odnotowało spory sukces w rundzie seed prowadzonej przez RKKVC z udziałem Czysta3.VC

Założona w 2020 roku polska firma OnBoard (obecnie Dockendo) pojawiła się na rynku jako nowy, przełomowy portal z ofertami pracy dedykowany branży morskiej, skupiający się na segmencie superjachtów. Platforma ta z jednej strony oferuje właścicielom łodzi i agencjom rekrutacyjnym możliwość łatwego tworzenia profili statków oraz zamieszczania ofert pracy w poszukiwaniu wykwalifikowanych załóg, z drugiej umożliwia kandydatom aplikowanie poprzez wysłanie swojego CV, prezentacji wideo i certyfikatów, ułatwiające proces dla obu stron poprzez algorytmy dopasowania.



Może wydawać się zaskakujące, że w wartej miliardy dolarów branży, w której produkcja superjachtów rośnie 25% rok do roku, najczęstszym sposobem uzyskiwania przez załogi dostępu do nowych miejsc pracy na luksusowych jednostkach jest tzw. „Dockwalking” – mówi Michał Niegowski, CEO Dockendo

Mam na myśli chodzenie poszukujących pracy po portach i marinach, gdzie można znaleźć superjachty i rozdawanie kapitanom papierowych CV „do ręki”. Chcemy zrewolucjonizować ten przestarzały proces – dodaje.

Dockendo

Po blisko roku na rynku, firma zmieniła nazwę na Dockendo, co zostało pozytywnie przyjęte przez dotychczasowych użytkowników.

Uznaliśmy, że nasza nowa marka będzie lepiej pasować do tego, co oferujemy naszym użytkownikom – wyjaśnia Adrian Vinuales, COO

Naszą misją jest zakończenie dockwalkingu poprzez digitalizację rekrutacji na superjachty. Dockendo usprawni selekcję dzięki dopasowaniu kandydatów posiadających odpowiednie  umiejętności do właścicieli łodzi. Dzięki temu będziemy mogli zaoszczędzić ich czas, zmniejszyć koszty rekrutacji i co ważne, ograniczą rotację załóg, która obecnie sięga nawet 50% z sezonu na sezon – dodaje.

RKKVC i Czysta3.VC inwestują w Dockendo

Nowa nazwa oznacza również nowy etap w życiu firmy. Po uzyskaniu znaczącej trakcji pod względem zarejestrowanych użytkowników i wygenerowaniu pierwszych sprzedaży, Dockendo zwróciło uwagę inwestorów i niedawno zamknęło rundę finansowania w wysokości 355 tys. EUR prowadzoną przez RKKVC (dotychczasowy inwestor)z udziałem funduszu Czysta3.VC. Nowe środki umożliwią zespołowi rozwój sprzedaży, zwiększenie udziału w rynku i opracowanie nowych funkcjonalności portalu, które jeszcze bardziej usprawnią proces rekrutacji z wykorzystaniem m.in. oceny umiejętności miękkich.

Większość dostępnych na rynku portali z ofertami pracy jest neutralna branżowo i oferuje te same usługi wszystkim klientom, niezależnie od ich specyfiki branżowej – mówi Szymon Janiak, Partner w Czysta3.VC

To, co zwróciło naszą uwagę w Dockendo, to skupienie się na jednej, bardzo specyficznej branży, jaką jest żeglarstwo. Dockendo stworzyło produkt dostosowany do specyficznych potrzeb zarówno właścicieli łodzi, jak i członków załogi. Żaden z portali ogłoszeniowych obecnych nie tylko w Polsce, ale także w tej części Europy, nie odpowiadał na potrzeby tego rynku – dodał.

Pierwsze miesiące istnienia firmy, jak to bywa z każdą nową marką na rynku, nie były łatwe, tym bardziej, że firma od początku nastawiona była na rynki zagraniczne. Twórcy spółki pozyskiwali pierwszych użytkowników promując portal na grupach społecznościowych i forach poświęconych branży morskiej. Tym, co od początku wyróżnia firmę spośród innych podobnych podmiotów, jest bezpośredni kontakt z użytkownikami. Założyciele Dockendood samego początku komunikowali się bezpośrednio z właścicielami łodzi, zbierając opinie na temat ich oczekiwań odnośnie do portalu. Wierzą, że to właśnie ten bezpośredni kontakt jest podstawą zaufania ich użytkowników i przekłada się na dobre wyniki sprzedażowe firmy

Pracując z zespołem Dockendo przez ostatni rok mogliśmy obserwować ich zaangażowanie i entuzjazm. Jednak to przede wszystkim imponująca trakcja i pozytywne opinie użytkowników z całej Europy przekonały nas do dalszego wspierania firmy – dodaje Mateusz Bodio, Dyrektor Zarządzający RKKVC.

Michał Niegowski i Adrian Vinualessą przekonani, że dzięki wsparciu inwestorów Dockendo stanie się silniejsza i wypłynie na szerokie wody. Firma stawia sobie ambitny cel: dotarcie do największych i najbardziej luksusowych superjachtów na świecie i umożliwienie im zatrudnienia najbardziej utalentowanych załogantów.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: akcje cd projekt | mercator giełda | theppro co to jest | wirtualna polska akcje wykres | dj industrial | pln kurs | pgnig giełda |


Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>


Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>


Conotoxia



Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here