Naga Markets



Zgodnie z raportami datowanymi na 6 i 13 sierpnia, dom maklerski BZ WBK utrzymał rekomendację fundamentalną spółki Neuca “kupuj”, podnosząc cenę docelową do 393 zł z 378 zł. Dla akcji spółki LiveChat rekomendacja została obniżona do „sprzedaj” z „kupuj”, a cena docelowa spadła o 62 procent do 25 zł.


Neuca

Zwiększona efektywność w segmencie sprzedaży hurtowej oraz rosnące wyniki segmentu opieki nad pacjentami skłoniły DM BD WBK do podniesienia prognoz marży EBITDA spółki. W II kw. dom maklerski spodziewa się wzrostu zysku EBITDA o 20 % do poziomu 29 mln zł, a zysk netto przewiduje na poziomie 17 mln zł. W raporcie napisano:

“Podwyższamy nasze prognozy dla zysku EBITDA o 4 proc. w 2018 r. Wartość EBITDA prognozowana na rok 2019P pozostała mniej więcej bez zmian, ale prognoza EBITDA na 2020 r. została podniesiona o 8 proc.” – napisano w rekomendacji. Jednocześnie podnosimy spodziewaną średnioroczną stopę wzrostu zysku EBITDA i zysku netto w latach 2017–20P odpowiednio do 10,1 proc./12,3 proc. (wcześniej 6,3 proc. / 5,9 proc.)”

Raport został sporządzony przy kursie 258 zł.

LiveChat

Analitycy DM BZ WBK zgodnie zauważyli, iż w spółce widać wyraźne spowolnienie tempa wzrostu. Jednak istnieje duże ryzyko niepowodzenia sprzedaży nowych produktów, co wykreuje presję na wyniki średnio- i długoterminowe. Wg. analityków spółka wypracuje 76 mln zł EBITDA w tym roku, przy przychodach na poziomie 105,4 zł. Z kolei w 2019 roku EBITDA ma wynieść 80,9 mln zł, a przychody 114,2 mln zł. W raporcie napisano:

“Ostatnie kilka miesięcy przyniosło rozczarowanie co do liczby nowych klientów netto i naszym zdaniem stawia zdolność spółki do rozwijania się w dłuższej perspektywie pod znakiem zapytania. Wskaźnik odchodzenia klientów utrzymuje się na stabilnym poziomie 3 proc. miesięcznie, lecz stanowi wyzwanie i wymaga dynamicznego wzrostu liczby nowych klientów w celu utrzymania dodatnich wartości r/r”

“Sądzimy, że potencjalne rozwiązanie może wymagać znacznej zmiany modelu biznesowego oraz potencjalnie większych wydatków na marketing (pozyskiwanie użytkowników), co może hipotetycznie doprowadzić do presji na marże. Innym rozwiązaniem mogą okazać się nowe produkty, takie jak chat.io, ChatBot i Marketplace. Niestety na razie produkty te znajdują się albo na wczesnym etapie rozwoju (chat.io, ChatBot), albo na początku procesu uzyskiwania masy krytycznej (Marketplace). Dotychczas nowe przedsięwzięcia potrzebowały zwykle dużo czasu na wywarcie dostrzegalnego wpływu na wyniki”

“W naszym scenariuszu podstawowym, zakładającym, że spółce uda się ograniczyć tempo spowolnienia wzrostu rdr, średnioroczna stopa wzrostu zysku EBITDA w latach 2018–20 wynosi skromne 5 proc. (mediana dla spółek z branży to 20 proc.). Znaczne dyskonto w wycenie względem przedsiębiorstw z branży (62 proc. wobec mediany dla wskaźnika EV/EBITDA na rok 2018) jest więc naszym zdaniem uzasadnione”

Raport został sporządzony przy kursie 32 zł.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here