Naga Markets



Dlaczego akcje Facebooka rosły na historyczne maksima?
Mark Zuckerberg, prezes Facebook’a

Podczas piątkowej sesji Facebook wzrósł o 8,17% i osiągnął nowe maksimum na poziomie 253,67 dolarów. Wzrost cen akcji nastąpił, dzięki ogłoszeniu rekordowych wyników spółki za drugi kwartał, które to przekroczyły oczekiwania analityków.

  • Przychody amerykańskiego giganta przekroczyły oczekiwania rynku o 1,3 miliarda dolarów.
  • Firma prognozuje 10% wzrost przychodów w trzecim kwartale.
  • Bojkot Facebooka słabnie w sierpniu.

Platformy społecznościowe zyskują na pandemii. 

Z opublikowanego w czwartek raportu dowiadujemy się, że przychody Facebooka w drugim kwartale 2020 roku wyniosły 18,7 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 11% rok do roku i przekroczenie prognoz analityków o 1,3 miliarda dolarów.

Wzrosła również liczba aktywnych użytkowników miesięcznie i dziennie – odpowiednio do 2,7 miliarda i 1,79 miliarda. Oba wyniki przekroczyły oczekiwania rynku, który zakładał, że z Facebooka będzie korzystać 1,7 miliarda użytkowników dziennie i 2,6 miliarda użytkowników miesięcznie.

Zobacz również: Huawei największym dostawcą smartfonów na świecie

Facebook, razem z należącymi do niego Instagramem i Whatsappem, mocno zyskał na wprowadzeniu ograniczeń przemieszczania się i zmuszeniu konsumentów do chwilowej zmiany trybu życia. Portale społecznościowe służą obecnie jako środek codziennej komunikacji, a amerykański gigant dba o to, aby to jego platformy były najlepiej rozpoznawalne, a co za tym idzie, najchętniej używane.

W bojkocie wzięło udział 1100 reklamodawców 

Przed Facebookiem stoją także wyzwania. Od kilku tygodni spółka jest celem bojkotu „StopHateForProfit”, który ma zachęcić reklamodawców do wstrzymania płatnych promocji swoich produktów na platformie. Do akcji przyłączyło się około 1100 podmiotów, w tym CocaCola i Micorsoft. Mimo to, Facebook twierdzi, że przychody z reklam w pierwszych trzech tygodniach lipca wzrosły o prawie 10%.

Zainwestowaliśmy miliardy dolarów, aby trzymać nienawiść z dala od naszej platformy i razem z Global Alliance for Responsible Media mamy jasny plan działania, aby kontynuować tę walkę. – powiedziała rzeczniczka Facebooka.

Część firm biorących udział w akcji poinformowało, że wznowi swoje kampanie reklamowe na platformach należących do Facebooka.

Puma jest pozytywnie zaskoczona postępem, jaki dokonał się w zakresie zwalczania mowy nienawiści, rasizmu i dyskryminacji na platformie Facebooka. – powiedział rzecznik niemieckiej firmy.

Wykres przedstawiający zmianę ceny akcji Facebooka w ciągu 10 ostatnich dni, źródło: stooq.pl

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here