Naga Markets



Dino Polska miało 643,92 mln zł zysku netto, 1 036 mln zł EBITDA w 2020 r.Dino Polska odnotowało 643,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w 2020 r. wobec 410,91 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

InvestCuffs

Dino Polska przedstawia swoje wyniki finansowe

Zysk operacyjny wyniósł 837,86 mln zł wobec 561,91 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA grupy wyniósł 1 036,01 mln zł w 2020 r. wobec 725,43 mln zł w 2019 r.

Te artykuły również Cię zainteresują




Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 10 125,82 mln zł w 2020 r. wobec 7 646,55 mln zł rok wcześniej.

“Wzrost przychodów ze sprzedaży na bazie like-for-like (LfL), czyli w marketach, które istniały także we wcześniejszym roku, po raz kolejny był dwucyfrowy i wyniósł w 2020 r. 12,6%. W połączeniu z rozwojem geograficznym pozwoliło to zwiększyć całkowite przychody naszej firmy o 32,4% do ponad 10 mld zł. Towarzyszyła temu dalsza poprawa rentowności. Znacząca i stale rosnąca skala działalności stanowi solidny fundament pod dalsze zwiększanie atrakcyjności naszej oferty i dostępności marketów Dino w różnych regionach kraju. W 2021 r. będziemy kontynuować dotychczasową strategię rozwoju. Za cel stawiamy sobie nie mniejsze tempo rozwoju naszej sieci niż w ostatnich latach. Jesteśmy do tego przygotowani. W minionym roku otworzyliśmy nowe, piąte centrum dystrybucyjne w miejscowości Łobez, w województwie zachodniopomorskim i rozpoczęliśmy budowę kolejnych dwóch centrów dystrybucyjnych w centralnej i południowej Polsce. Równocześnie nie ustępujemy w staraniach o coraz większe zaufanie konsumentów, dzięki czemu wierzę, że po raz kolejny będziemy w stanie osiągnąć ponadprzeciętny wzrost przychodów na bazie like-for-like” – powiedział członek zarządu Dino Polska Michał Krauze, cytowany w raporcie.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w 2020 r. wyniósł 468,04 mln zł wobec 318,2 mln zł zysku rok wcześniej.

Na koniec 2020 roku sieć liczyła 1473 sklepy, dalsze 23 czekało na otwarcie.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 646,55 mln zł w 2019 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here