Naga Markets



dino polskaDino Polska odnotowało 188,46 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2020 r. wobec 109,45 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Dino Polska oficjalnie raportuje wyniki z III kwartału roku

Zysk operacyjny wyniósł 243,42 mln zł wobec 150,39 mln zł zysku rok wcześniej. Zysk EBITDA wyniósł 293,88 mln zł wobec 192,47 mln zł rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 676,34 mln zł w III kw. 2020 r. wobec 2 023,3 mln zł rok wcześniej.

“Znacząca poprawa przychodów jest wynikiem rozwoju sieci sklepów Dino o nowe placówki oraz wzrostu przychodów w istniejącej sieci sklepów (like for like, LfL). Wzrost sprzedaży LfL wyniósł w III kwartale 2020 r. 12,4% w stosunku do analogicznego okresu 2019 r. W okresie styczeń-wrzesień 2020 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 13%” – czytamy w raporcie.

W III kw. 2020 r. uruchomionych zostało 69 nowych sklepów Dino, czyli o 21% więcej niż przed rokiem. Narastająco od początku 2020 r. otwarte zostały łącznie 153 sklepy w stosunku do 138 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 września 2020 r. sieć Dino liczyła 1 371 marketów, o 258 więcej niż przed rokiem, podano również.

“W III kwartale 2020 r. przychody Grupy Dino wyniosły 2 676,3 mln zł i były o 653 mln zł, czyli o 32,3% wyższe niż w III kw. 2019 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 29% do 1 977,1 mln zł. Narastająco, po 9 miesiącach 2020 r. przychody Grupy Dino wyniosły 7 362,1 mln zł i były o 1 838,7 mln zł, czyli o 33,3%, wyższe niż w analogicznym okresie 2019 r. Równocześnie koszt własny sprzedaży wzrósł o 31,5% do 5 500,8 mln zł. W III kwartale 2020 r. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 52,7% do 293,9 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 11%, podczas gdy rok temu było to 9,5%. Narastająco, po 9 miesiącach 2020 r. zysk EBITDA zwiększył się rok do roku o 42,9% do 722,7 mln zł. Marża EBITDA wyniosła 9,8% i była o 0,66 pkt proc. wyższa niż w okresie styczeń-wrzesień 2019 r.” – czytamy dalej.

W I-III kw. 2020 r. spółka miała 440,38 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 281,91 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 7 362,14 mln zł w porównaniu z 5 523,45 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2020 r. wyniósł 324,67 mln zł wobec 222,6 mln zł zysku rok wcześniej.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 646,55 mln zł w 2019 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here