Naga Markets



dino polskaDino Polska odnotowało 148 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2020 r. wobec 105,49 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.

Dino Polska podsumowuje swoje wyniki finansowe z drugiego kwartału roku

Zysk operacyjny wyniósł 191,21 mln zł wobec 142,23 mln zł zysku rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 238,7 mln zł wobec 181,23 mln zł rok wcześniej.

Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 2 465,41 mln zł w II kw. 2020 r. wobec 1 939,67 mln zł rok wcześniej.

Sprzedaż w sklepach porównywalnych (LfL) wzrosła w II kw. br. o 7,8% r/r po wzroście o 20,3% r/r kwartał wcześniej i wobec 16,6% wzrostu w II kw. 2019 r.

“W II kw. 2020 r. wzrost sprzedaży LfL wyniósł 7,8%. Niższa dynamika sprzedaży LfL w II kwartale 2020 r. w stosunku do II kw. 2019 r. wynikała z restrykcji nałożonych przez rząd w związku z sytuacją epidemiologiczną w Polsce i dotyczących przemieszczania się ludności oraz działalności sklepów” – czytamy w raporcie.

W całym I półr. br. sprzedaż LfL zwiększyła się o 13,3% r/r wobec 11,1% wzrostu rok wcześniej.

Te artykuły również Cię zainteresują

W I poł. 2020 r. spółka miała 251,92 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 172,46 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 4 685,8 mln zł w porównaniu z 3 500,14 mln zł rok wcześniej. Wynik EBITDA wyniósł 428,84 mln zł wobec 313,25 mln zł rok wcześniej.

W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2020 r. wyniósł 189,14 mln zł wobec 133,43 mln zł zysku rok wcześniej.

“W II kw. 2020 r. uruchomionych zostało 68 nowych sklepów Dino. Łącznie w I półroczu 2020 r. otwarte zostały 84 nowe sklepy w stosunku do 81 w analogicznym okresie ubiegłego roku. Na dzień 30 czerwca 2020 r. sieć Dino liczyła 1302 markety, o 246 więcej niż przed rokiem” – czytamy dalej w raporcie.

Dino Polska to wiodący gracz w segmencie supermarketów proximity w Polsce, zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski, o średniej powierzchni sali sprzedaży wynoszącej ok. 400 m2. Spółka zadebiutowała na GPW w 2017 r. Jej skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 7 646,55 mln zł w 2019 r.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here