Naga Markets



sklep dinoDino to polska sieć supermarketów spożywczych będąca jedną z najszybciej rosnących sieci na całym rynku handlu detalicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Sieć Dino obejmuje obecnie 895 sklepów zlokalizowanych głównie w zachodniej części Polski. Od kwietnia 2017 roku spółka jest notowana na głównym rynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka odnotowała w okresie styczeń-wrzesień 2018 dalszy wzrost skali działalności i poprawę zyskowności.


III kw. 2018 r. III kw. 2017 r.
Skonsolidowany zysk netto 82,28 mln zł 63,54 mln zł
Zysk operacyjny 113,02 mln zł 86,43 mln zł
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży 1 558,52 mln zł 1 220,17 mln zł

– Mimo zakazu handlu w niedzielę, widzimy wzrost liczby zakupów dokonywanych w sklepach Dino (na bazie LfL ) w pierwszych 3 kwartałach bieżącego roku, w stosunku do porównywalnego okresu 2017 r. Ponadto odnotowaliśmy znaczący wzrost wartości przeciętnego paragonu – powiedział prezes Szymon Piduch.

Wzrost sprzedaży LfL po 9 miesiącach bieżącego roku wyniósł 12,4%. W pierwszych trzech kwartałach tego roku dziennie średnio o 28% więcej klientów niż w 2017 r. dokonywało zakupów w sklepach sieci Dino (uwzględniając wszystkie markety, także otwarte w 2018 r.),

I-III kw. 2018 r. I-III kw. 2017 r.
Skonsolidowany zysk netto 208,73 mln zł 140,68 mln zł
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży 4 267,59 mln zł 3 238,57 mln zł
Zysk netto w ujęciu jednostkowym 92,47 mln zł 54,58 mln zł

– Dino Polska kontynuuje szybki rozwój sieci, otwierając nowe sklepy w województwach, w których jest obecna (głównie zachodnia i centralna części Polski) oraz stopniowo pojawia się w nowych regionach. W okresie trzech kwartałów 2018 roku Grupa otworzyła 120 nowych sklepów (wobec 90 w tym samym okresie rok wcześniej), co oznacza, że sieć Dino na koniec września 2018 r. liczyła już 895 sklepów (o 177 sklepów więcej w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej) – napisano w raporcie.

Dino Polska: Dobre wyniki za III kw. 2018 r.
xStation

Spółka ma zamiar przekroczyć liczbę 1200 sklepów do 2020 roku, a silna ekspansja ma być kontynuowana. Łączna wartość inwestycji w bieżącym roku powinna osiągnąć poziom 600-650 mln zł. Do III kw. nakłady inwestycyjne wynoszą 466 mln zł.

Zobacz również: CCC – strata w III kwartale, na wykresie trwa korekta

– Kontynuujemy szybki wzrost, co pokazują zarówno wyniki finansowe jak i większa liczba nowo otwieranych sklepów. Zyski inwestujemy w dalszy rozwój. Rozbudowujemy i unowocześniamy zaplecze logistyczne, wkrótce otworzymy nowy magazyn na Dolnym Śląsku. Zagęszczamy sieć sklepów Dino w zachodniej, centralnej i północnej części Polski, stopniowo pojawiamy się także w nowych regionach. Obserwujemy pozytywne tendencje rynkowe sprzyjające naszym sklepom. W tym roku chcemy otworzyć większą niż rok wcześniej liczbę sklepów i kontynuować naszą strategię szybkiego rozwoju organicznego” – podsumował prezes.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here