Naga Markets



DGA wspiera start-upy i szkoli z obsługi dronów – Rozmowa z Anną Szymańską, wiceprezes spółki.DGA jest polską grupą konsultingowo-inwestycyjną, która realizuje m.in. projekty szkoleniowe z obsługi dronów, czy też wspiera start upy w Industrial Lab. Jak wskazuje wiceprezes spółki, Anna Szymańska, w rozmowie z Comparic24, rynek szkoleniowo-doradczy został ukształtowany w znacznej mierze przez unijne fundusze, które pozwalają na korzystanie z usług zarówno przed duże, jak i mikro podmioty. Obecnie zauważyć można również coraz większy nacisk na innowacyjność produktów – a nie tylko konkurencję cenową, jak miało to miejsce jeszcze kilka lat temu.

  • Obecnie najpopularniejszym szkoleniem jest to z obsługi dronów, jednak od wielu lat z piedestału nie schodzą również wózki widłowe.
  • Rynek został ukształtowany przez fundusze unijne – to one zdeterminowały popyt na tego typu usługi.
  • Aktualnie coraz więcej firm stawia na innowacyjność, a samo DGA realizuje projekty w ramach Industrial Lab (akcelerator innowacji przemysłowych).

Te artykuły również Cię zainteresują




DGA realizuje projekty szkoleniowe – najpopularniejsze drony

DGA jest to dynamicznie rozwijająca się grupa konsultingowo-inwestycyjna. Spółka kreuje przyszłość firm jako doradca i inwestor, oferując profesjonalne i kompleksowe wsparcie. DGA realizuje projekty zarówno doradcze, jak i szkoleniowe. W tym drugim przypadku boom na tego typu usługi zauważyć można po wstąpieniu Polski w struktury UE i napływie funduszy unijnych. Wtedy to właśnie rynek usług szkoleniowy się ukształtował (pod wpływem funduszy UE), ponieważ dzięki temu, że są one współfinansowane, to dostęp do nich mają nie tylko duże, ale i małe i mikro przedsiębiorstwa.

Jako ciekawostkę można wskazać, że od wielu lat jednym z najpopularniejszych szkoleń jest to dotyczące wózków widłowych, jednak jak wskazuje wiceprezes DGA, Anna Szymańska, obecnie palmę pierwszeństwa dzierży szkolenie z zakresu obsługi dronów. Zasadniczo tematyka szkoleń determinowana jest przez rynek, dlatego stale zmienia się ona w czasie. Aktualnie wśród najpopularniejszych zagadnień wymienić można również tematykę związaną z sukcesją (firmy rodzinne założone w latach 90. Przepisywane są na następne pokolenia), czy też dostosowywaniem do osób niepełnosprawnych.

To może Cię zainteresować: Śmieci to pieniądze a pieniądze nie śmierdzą – analiza Konrada Książaka

DGA wspiera start upy

– To jest cały segment usług doradczych. Od kilku lat realizujemy projekt akceleratora innowacji przemysłowych (Industry Lab) i  w ramach tego podmiotu pomagamy start up’om, czyli firmom, które działają na rynku nie dłużej niż 5 lat (to jest podstawowy warunek) i mają określone, swoje produkty. Nie ma co ukrywać, że często te produkty odłożone są na półkę albo testowane są w bardzo niewielkim gronie firm (albo dla małych firm). My pomagamy tym firmom (w ramach tego programu) dostać się do dużych firm, czasami przejść przez bramę takiej dużej firmy i spróbować przetestować produkt właśnie przy wykorzystaniu potencjału dużej firmy (wiedzy eksperckiej, maszyn). Dodatkowo w ramach takie programu akceleracji dysponujemy środkami (obecnie +/- 200 tys. złotych dla start up) na przetestowanie tego produktu i przystosowanie go do potrzeb rynkowych. – tak powiązanie firmy z rynkiem start upowym opisuje wiceprezes DGA, Anna Szymańska.

Choć wydawać by się mogło, że duże przedsiębiorstwa nie potrzebują start upów, ponieważ same mają rozbudowane działy badawczo-rozwojowe, to jednak prawda jest inna. Duże podmioty najczęściej skupiają się przede wszystkim na dopracowaniu głównego produktu, głównego elementu spychając na dalszy plan inne aspekty (np. procesu produkcyjnego czy też zarządzania). Jednocześnie powielanie schematów przez duże organizacje powoduje, że patrzący z innej perspektywy start up jest w stanie znaleźć nieszablonowe rozwiązanie, które w znaczący sposób pomogłoby firmie.

Polskie firmy coraz bardziej stawiają na innowacje?

Bardzo ważną kwestią, która bezpośrednio wywiera wpływ na kierunek rozwoju polskiej gospodarki, są środki unijne i ich przeznaczenie. Wcześniej środki w znacznej mierze przeznaczane były na wzrost konkurencyjności (znaczna część z puli przeznaczonej dla firm – warto zaznaczyć), jednak ona rozumiana była na różne sposoby. Pod tym hasłem kryje się bowiem zarówno odkrywanie nowych rynków zbytu, jak i konkurowanie kosztami pracy (tania montownia europy).

Jak wskazuje Anna Szymańska, w rozmowie z Comparic24, w tej chwili na piedestał wynoszone jest hasła innowacyjności, które są niezbędne dla dużych firm, aby przeskoczyć na inny rynek albo znaleźć coś, co zachwyci odbiorców. Oczywiście należy mieć na uwadze, że w warunkach polskich występuje wiele problemów i w rankingach innowacyjności Polska liderem nie jest i prawdopodobnie w najbliższym czasie nie zostanie, jednak zauważyć można pewien zwrot w mentalności samych przedsiębiorców w stronę jakości, a nie taniości.

Zobacz również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: pln kurs | s&p 500 kurs | forum spółek giełdowych | gpw mercator | jak działa blik |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here