Naga Markets



2016-07-13_AMO-logoCykl All Markets Online powstał we współpracy z Windsor Brokers, który jako jedyny broker działający na polskim rynku oferuje tak bogaty wachlarz instrumentów. AMO to ponad 620,000 instrumentów finansowych udostępnionych dla handlu online. Dowiedz się więcej.


Snap Inc.

Spółka Snap Inc. właściciel komunikatora Snapchat zadebiutowała w czwartek na NYSE z tickerem „SNAP”. IPO ustalone zostało na kwotę 17$ za akcję co było wynikiem wyższym od oczekiwanych widełek 14$ – 16$. Spółka wypuściła 200 mln akcji co przy cenie 17$ za akcję daje jej wartość 24 mld dolarów. Debiut był jednym z najbardziej wyczekiwanych od czasu debiutu Twittera w 2013 roku.

Ofertę na zakup akcji składało wiele firm inwestycyjnych jak: Morgan Stanley, Goldman Sachs, JP Morgan, Deutsche Bank, Barclays, Credit Suisse. Inwestorzy zaufali spółce Snap i na otwarciu notowań akcje osiągnęły poziom 24$ rosnąc tym samym o 44% w porównaniu do ceny z IPO 17$.

Debiut udał się pomimo faktu, że wskazywanych było kilka zagrożeń dla przyszłych wzrostów ceny.

Zagrożenia dla Snap

  • W ostatnich miesiącach wyraźnie spada liczba nowych rejestracji użytkowników komunikatora:
  • W większości użytkownikami aplikacji są osoby w wieku 18 – 34 przy czym najwięcej czasu na Snapczacie spędzają osoby poniżej 25 roku życia. Wskazana grupa docelowe według badań ma dużą łatwość do zmiany wykorzystywanej platformy na dowolną inną, więc mogą nie być lojalnymi użytkownikami Snapczata w przyszłości.
  • Dotychczas spółka nie inwestowała we własny sprzęt (głównie w serwery). Serwery dzierżawione były od firm zewnętrznych, za co Snap słono płacił. W 2015 roku dzierżawa serwerów wyniosła 373 mln dolarów, a po roku już 514 mln dolarów.

Facebook i Twitter

Debiut SNAP Inc. porównuje się do wcześniejszych debiutów Twittera i Facebooka. Po zachowaniu konkurentów SNAP-a można próbować prognozować jak będą się zachowywały akcje debiutanta w najbliższym czasie:

Akcje Facebook w pierwszych miesiącach po debiucie można było kupić po cenie niższej niż IPO, żeby ostatecznie cierpliwym inwestorom dać bardzo wysoki zarobek. Obecnie cena akcji przekracza niemal 5-krotność ceny z debiutu.

Facebook - All Markets Online
Wykres spółki Facebook

Zupełnie inaczej wyglądał debiut Twittera. Na pierwszej sesji akcje zdrożały o 73%, żeby jeszcze przez następne 2 miesiące utrzymywać się powyżej ceny z debiutu. Obecnie akcje można kupić po cenie 60% niższej niż w dniu debiutu spółki.

Twitter - All Markets Online
Wykres spółki Twitter

O godzinie 17:25 akcje spółki rosną o 45.76% potwierdzając, że mieli rację ci wszyscy, którzy ogłaszali ten debiut największym tego typu wydarzeniem od 2013 roku.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here