Naga Markets

Czy branża blockchain zbuduje nowy rynek z drużynami sportowymi?Jednym z tematów poruszanych podczas debat na konferencji ABC Inwestowania 2022 był rynek blockchain, który w ciągu ostatnich lat rozwija się niezwykle dynamicznie. Czy jednak stosunkowo młoda technologia ma szansę połączyć się ze sportem, którego tradycje sięgają tysięcy lat? Temat ten poruszono w trakcie debaty „Sport i blockchain: przyszłość czy chwilowy trend?”, której gośćmi byli Robert Banaszek, Maciej Tomczyk, Krystian Dryniak oraz Paweł Łaskarzewski.

Projekty kryptowalutowe mają szansę nawiązać długoletnią współpracę z drużynami sportowymi

Jeżeli chodzi o sport, to podobnie jak gaming jest to jedna z największych branż podatnych na monetyzację, ponieważ wyzwala w ludziach emocje. Emocje powodują, że ludzie się bardziej przywiązują do graczy, zespołów, lig itd. To powoduje, że jesteśmy w stanie właśnie monetyzować całe community, które buduje się wokół marek i osób związanych ze sportem – powiedział inwestor Paweł Łaskarzewski.





Przedsiębiorca dodał, że poruszany temat blockchainu jest bardzo wdzięczny, ponieważ buduje całkowicie nowy rynek oraz ekonomię, które możemy połączyć z tym, co oferuje nam współczesny rynek związany ze sportem.

Z kolei Maciej Tomczyk zwrócił uwagę na miejsce, w którym znajduje się obecnie rynek i dodał, że może to być wielki test dla projektów związanych z technologią blockchain, które zainwestowały w sport znaczną część posiadanego kapitału.

Oczywiście jak była hossa to większość projektów miało bardzo dużo pieniędzy i były widoczne niemal wszędzie. Jako przykłady można podać loga, które pojawiały się na koszulkach takich drużyn piłkarskich jak Juventus, Inter Mediolan czy Valencia. Obecnie jednak mamy bessę i będzie to wielki test dla wielu projektów z branży krypto, ponieważ nie wiemy czy przetrwają i wywiążą się z podpisanych umów – powiedział CEO KryptoEkipa.

Całość debaty „Sport i blockchain: przyszłość czy chwilowy trend?” z konferencji ABC Inwestowania 2022 dostępna jest w poniższym filmiku:

Pomimo bessy na rynku kryptowalut, goście debaty wspólnie przyznali, że współpraca pomiędzy projektami związanymi z blockchainem a drużynami sportowaymi przyniesie zamierzone efekty dopiero w momencie, w którym dane projekty dadzą kibicom jakąś wartość, a nie będą jedynie obiektami spekulacji.

XTB

Jeżeli jakiś projekt podpisuje umowę z klubem i rzeczywiście stworzy takie utility, że kibic będzie myślał: „Tak mam tego NFT, a inni którzy siedzą na sektorze tego NFT nie mają” wówczas taka współpraca będzie miała wartość – dodał XXX.

Długoterminowa współpraca między projektami krypto a sportem jest jednak możliwa zdaniem Krystiana Dryniaka. CMO Zetly powiedział, że pomimo kilku niewypałów na rynku w ostatnim czasie, kluby sportowe nadal szukają partnerów biznesowych z branży blockchain, z którymi byliby w stanie zbudować długoletnie strategie.

Autor poleca również:



Śledź nas w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>






Poprzedni artykułFed jeszcze nie wygrał z inflacją! “Rynki prawdopodobnie znów się rozczarują”, prognozuje Nordea
Następny artykułEthereum traci do Bitcoina (ETH/USD). Spadek podaży ETH!
Student ekonomii, spec. biznes międzynarodowy oraz analityki gospodarczej na Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie. Aktywny prelegent podczas wielu ogólnopolskich i międzynarodowych konferencji naukowych powiązanych z tematyką ekonomii i rynków finansowych. Od 2 lat należy do zarządu Koła Naukowego Ekonomistów UMCS i pełni w nim funkcję specjalisty ds. marketingu i promocji. Od 2019 r. ambasador Camp Leaders and Resort Leaders Poland. Uczestnik programu Work and Travel do Stanów Zjednoczonych. Średnio- i długookresowy inwestor, angażujący się głównie na amerykańskim oraz polskim rynku akcji. Jego zainteresowania to kinematografia, psychologia oraz sport - w szczególności piłka nożna i Formuła 1.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here