Naga Markets



Gmach siedziby Cyfrowego PolsatuHaitong Bank utrzymuje rekomendację KUPUJ dla Cyfrowego Polsatu, podnosząc cenę docelową do 32 PLN z 29 PLN. Wycena została podniesiona z racji dobrej dynamiki KPI i zapowiedzi podniesienia cen usług mobilnych, co powinno mieć pozytywny, długoterminowy wpływ na ARPU i EBITDA spółki. Analitycy podwyższyli szacunki EBITDA na lata 2019-2020 o 3 proc. w każdym roku.

Ich zdaniem Cyfrowy Polsat w długim terminie jest najbardziej atrakcyjną propozycją wśród polskich telekomów pod względem fundamentalnym, co jest wynikiem z atrakcyjnego portfela produktów. Cyfrowy Polsat skupia się na sprzedaży produktów, w formie flagowego SmartDOM, który pozytywnie wpływa na ARPU i zmniejsza poziom rezygnacji z jego usług (churn rate). Ogłoszona niedawno decyzja o dołączeniu do pozostałych telekomów w polityce wzrostu cen usług mobilnych z początkiem 2020 r. sprawia, że wskaźnik ARPU w dłuższym terminie może przyspieszyć wzrost.

Wyższe wydatki inwestycyjne przy rozbudowie sieci i wdrożeniach IT lekko zaburzają przepływy pieniężne, które wyniosą ok 1,2 mld PLN, co jest wciąż solidną wartością. Cyfrowy Polsat jest gotowy do aukcji 5G bez negatywnego wpływu na dywidendę w 2020 r., która według szacunków Haitong Bank wyniesie 0,93 PLN na akcję, ze stopą dywidendy na poziomie 3,4 proc.Od początku roku do końca września 2019 r. wartość rynku reklamy telewizyjnej spadła o 0,7 proc. r/r, podczas gdy w samym III kw. 2019 r. wzrosła o 1,9 proc. r/r. Według analityków Haitong Banku, w 2020 r. rynek reklamy telewizyjnej może dodatkowe środki z racji dwóch dużych wydarzeń sportowych jak Euro2020 oraz Igrzyska Olimpijskie w Tokio.

Cyfrowy Polsat szacuje wzrost rynku reklamy TV w 2019 r. w tempie niskiego, jednocyfrowego wzrostu. Zdaniem analityków taki scenariusz jest możliwy, biorąc pod uwagę mało wymagający IV kw. 2018 r., gdy rynek reklam telewizyjnych rósł tylko o 2,3 proc. w stosunku do +6/+8 proc. w I-III kw. 2018 r.W 2020 r. wpływy z transmisji i reklam mogą wzrosnąć dzięki wydarzeniom sportowym, takim jak piłkarskie Euro 2020 i Igrzyska Olimpijskie w Tokio. Analitycy Haitong Banku uważają, że Euro 2020 powinno pozytywnie wpłynąć na rynek dzięki zakwalifikowaniu się do turnieju polskiej reprezentacji.

Piłkarskie Mistrzostwa Świata w Rosji w 2018 r. przyniosły rynkowi reklam telewizyjnych ok. 120 mln PLN i 200 mln PLN dla rynku reklam ogółem. Analitycy zauważają jednak, że Euro 2020 i Igrzyska Olimpijskie w Tokio będą transmitowane tylko przez telewizję publiczną, więc ona będzie głównym beneficjentem. Haitong Bank przewiduje w 2020 r. wzrost rynku reklam ogółem o 3,5 proc. r/r, a reklam telewizyjnych o 2 proc. r/r.


Dołącz do największej grupy dyskusyjnej na Facebooku poświęconej GPW: Zyskowna strona giełdy prowadzonej przez Comparic.pl. Zapraszamy do jej aktywnego tworzenia!

Sytuacja na wykresie:

Kurs spółki po raz drugi odbił od kluczowego wsparcia i to przy wzroście obrotów. Wskazuje to na to, że nadal utrzymuje się pozytywny sentyment do spółki.

Czytaj także: GPW w ciągu 5 lat będzie liderem wzrostów w Europie, twierdzi Trader21



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

1 KOMENTARZ

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here