Potencjał do zagospodarowania na rynku motoryzacyjnym jest ogromny. Według McKinsey & Company, do 2030 roku rynek usług car mobility znacząco wzrośnie na całym świecie, osiągając wartość 1,5 biliona USD. Obecnie największym wyzwaniem użytkownika pojazdu, jest mnogość usługodawców zapewniających te same usługi (np. 10 dostawców sieci ładowania elektrycznego lub 3 dostawców kart paliwowych), powielające się procedury rejestracji i administrowanie odrębnymi kontami oraz różne ceny i wielu rozproszonych małych przedsiębiorców myjni ręcznych.
MultiWash znalazł niszę i odpowiedź na rzeczywistą potrzebę rynkową
Pomysł na zintegrowanie myjni ręcznych w sieć oraz dostęp do nich w formie prostej aplikacji realizuje spółka MultiWash. Model biznesowy MultiWash wykorzystuje bardzo dziś popularną ekonomię subskrypcji, która zapewnia dostęp do mycia i sprzątania samochodu średnio o 40% taniej niż dotychczas. Rozwiązanie takie jest dość szeroko stosowane w branży automotive, korzystają z niej choćby ubezpieczenia, firmy car fleet management (wynajem długoterminowy), czy firmy oferujące assistance.
Model, z którego korzysta w tym momencie 170 największych korporacji oraz ponad 35 tys. użytkowników pojazdów, pokazuje, że MultiWash znalazł niszę i odpowiedź na rzeczywistą potrzebę rynkową. Tworząc platformę typu mobility tech MultiWash odpowiada na potrzeby transformującego rynku w kierunku zrównoważonego rozwoju transportu, digitalizacji i konsolidacji dostawców sektora motoryzacyjnego oraz usług e-mobility.
Więcej o samym projekcie opowiedział Tomasz Czerniejewski Founder MulitWash podczas rozmowy Biznes Focus, przeprowadzonej przez redaktora Cezarego Andrzejczyka:
Jeszcze w tym roku MultiWash przejdzie rebranding i jako marka stworzy kompleksowy ekosystem umożliwiający użytkownikom samochodów płacenie za usługi mobilności. Aktualnie klienci mogą korzystać w ramach aplikacji z sieci MultiWash z dostępem do rezerwacji online, ładowania pojazdów elektrycznych, czy przejazdów przez autostrady, zapewniając tym samym niezbędny dostęp do usług związanych z nową mobilnością. MultiWash jest już z powodzeniem obecny na dwóch rynkach zagranicznych i planuje szerszą ekspansję.
Kolejny obszar, któremu bacznie przygląda się spółka to potencjał paliwowy klientów i subskrybentów. Obecnie przy wolumenie 35 tys. aktywnych użytkowników aplikacji, MultiWash ocenia go na 79 mln litrów (taką ilość paliwa rocznie tankują obecni klienci korzystający z usług MultiWash, w kolejnych latach ten potencjał będzie wzrastał wraz z ilością nowych użytkowników) – z pewnością jest to pole do zagospodarowania w aplikacji, aby w jeszcze łatwiejszy sposób zapewnić klientowi użytkowanie pojazdu i być może, zaproponować konkurencyjną cenę za litr w połączeniu z innymi usługami.
Od niespełna roku MultiWash ma też ofertę dla klienta indywidualnego – każdy nieflotowy użytkownik może wykupić sobie roczny abonament na mycie i sprzątanie swojego auta, w cenie średnio o 40% niższej niż płacił dotychczas. Obecnie blisko 1.500 użytkowników to klienci nie posiadający floty, czyli klienci B2C. Usługa MultiWash jest dostępna w całej Polsce, gdyż sieć profesjonalnych myjni partnerskich sięga już blisko 800 obiektów w 330 miastach całego kraju.
Czy jest to przełom w czyszczeniu samochodu? Poniekąd tak, bo branża car wash od dawna była niedoinwestowana, bez ciekawych promocji czy cyfrowego dostępu do usług. Dziś większość usług, jak przejazdy TAXI, dostawy jedzenia czy usługi kosmetyczne zamawiamy online, więc dlaczego myjnie mają nie mieć takiego dostępu.
Redakcja poleca również:
- Euro kontynuuje deprecjację względem dolara. Rynek wycenia dwie podwyżki stóp przez EBC
- Notowania EUR/USD zbliżają się do poziomu 1,0700. Czy USA stracą “potrójne AAA”?
- Bitcoin uformował już dno. BTC przygotowuje się do rajdu, według współzałożyciela Glassnode