Naga Markets



Crowdway – jedna z największych w Polsce internetowych platform crowdfundingu inwestycyjnego – w pierwszym kwartale br. promowała emisje, których łączna wartość wyniosła ponad 14 mln zł. W całym 2019 roku było to 10,8 mln zł, a w ubiegłym roku 25,6 mln zł. W projekty realizowane od 1 stycznia 2021 roku zaangażowało się 2788 inwestorów społecznościowych, a średni ticket inwestycyjny wyniósł 5 tys. zł. Łączna kwota pozyskanych środków w ramach wszystkich kampanii wspieranych przez Crowdway wyniosła ponad 59,5 mln zł.

  • W 22. odcinku CrowdTalks gościem Michała Stanka jest Tomasz Kowcun, dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Crowdway.
  • Tematem rozmowy jest podsumowanie wyników platformy Crowdway w 2021 r. oraz omówienie najciekawszych kamanii w roku bieżącym
  • Dwie tegoroczne emisje już zostały zakończone pełnym sukcesem – CanPoland w 11 minut zebrał 4,4 mln zł, Tenczyńska Okovita w niespełna 8 godzin pozyskała niemal 4,44 mln zł.

Te artykuły również Cię zainteresują




Crowdway w pierwszym kwartale br. promowała emisje, których łączna wartość wyniosła ponad 14 mln zł

Od stycznia do marca br. Crowdway promował 4 projekty o łącznym celu emisyjnym na poziomie niemal 15,5 mln zł. W tym czasie zebrano od inwestorów ponad 14 mln zł –dwie emisje jeszcze trwają, więc kwota może ulec podwyższeniu – natomiast wskaźnik skuteczności wynosi obecnie 91%. Crowdway promuje w tym momencie dwie kampanie – Farm Fotowoltaiki SA, do celu emisyjnego pozostało już tylko ok. 500 tys. zł oraz Pora na Pola SA, do końca emisji zostało również ok. 500 tys. zł. Trwają przygotowania do uruchomienia kolejnych kampanii – Akardo SA, Balticus SA oraz filmu Król dopalaczy.

Dwie tegoroczne emisje już zostały zakończone pełnym sukcesem – CanPoland w 11 minut zebrał 4,4 mln zł, Tenczyńska Okovita w niespełna 8 godzin pozyskała niemal 4,44 mln zł.

– Rynek crowdinvestingu znajduje się w dynamicznej fazie wzrostu. Można to zaobserwować zarówno ze strony podażowej – wiele firm zwraca się do Crowdway z propozycjami wsparcia planowanych emisji – oraz popytowej, wynikającej z rosnącego zainteresowania inwestorów społecznościowych projektami i sektorem crowdfundingu udziałowego. Pracujemy nad tym, by portfolio wspieranych projektów było silnie zdywersyfikowane – mówi przedstawiciel Crowdway.

– W związku z tym mamy projekty konopne i alkoholowe – niezwykle popularne wśród inwestorów, ale także nowe branże, m.in. fotowoltaikę i OZE, które spotykają się z dużym uznaniem rynku. Dalej wspieramy kampanie z sektora e-commerce, branża za sprawą pandemii koronawirusa rozwija się jeszcze dynamiczniej niż dotychczas. Dodatkowo przygotowujemy się do projektów medycznych, technologicznych czy gamingowych. Ważnym trendem wartym odnotowania jest fakt, że coraz więcej firm traktuje crowdfunding jako pre-IPO i etap przygotowań do debiutu giełdowego. Z pewnością należy spodziewać się kolejnych kampanii bazujących na takim modelu – dodaje.

Celem jest dalsza profesjonalizacja sektora crowdfundingu udziałowego w Polsce oraz edukacja na temat tego sposobu pozyskiwania finansowania. Dzięki takim platformom jak Crowdway rynek kapitałowy staje się coraz bardziej demokratyczny, do którego spółki oraz inwestorzy indywidualni mają zdecydowanie łatwiejszy dostęp, podsumowuje Kowcun.

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: cena akcji mercator medical | lotos akcje cena | pkn orlen gpw | forum gielda | lotos gielda |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here