Ostatnie miesiące przyniosły olbrzymią zmienność na światowych rynkach. Marcowa panika, a co za tym idzie duży spadek cen aktywów, przyciągnęła wiele nowych osób, które chciały rozpocząć swoją przygodę z inwestowaniem. Na tym trendzie chce skorzystać Credit Suisse, który otworzy swoją aplikację bankową już w październiku. Chce konkurować dzięki niej na rynku challenger-bankingu między innymi z takimi markami jak Revolut.
- CSX ma walczyć o dominację na europejskim rynku z Revolutem i N26.
- Aplikacja szwajcarskiego banku umożliwi m.in. inwestowanie na giełdzie i darmowe transfery zagraniczne.
- Revolut wszedł na japoński rynek.
Credit Suisse wchodzi w świat nowej bankowości. Zawalczy o młodych
Szwajcarski bank ogłosił w czwartek, że zamierza udostępnić swoim klientom nową aplikację CSX. Oprócz możliwości inwestycji na rynkach kapitałowych, ma ona oferować dostęp do kart kredytowych, darmowe transfery zagraniczne i plany emerytalne.
Te artykuły również Cię zainteresują
CSX jest odpowiedzią banku na brytyjskiego Revolta i niemieckiego N26, które przyciągnęły nowych inwestorów oferując bardzo prosty dostęp do narzędzi inwestycyjnych. Obie aplikacje walczą o młodych klientów niższymi opłatami za transfery pieniężne i operacje na rynkach kapitałowych.
Zobacz również: Gdy Tesla dołączy do indeksu S&P 500, Bitcoin (BTC) może rozpocząć rajd, uważają analitycy
Uruchomienie nowej usługi jest częścią strategii Credit Suisse mającej na celu zmniejszenie kosztów. Drugi największy bank w Szwajcarii planuje zamknięcie ponad 20% swoich oddziałów, jednocześnie przyciągając nowych klientów, do których ma przemawiać szersza oferta usług cyfrowych.
Digitalizacja ważna dla Credit Suisse
W swoim raporcie podsumowującym 2019 roku Thomas Gottstein, prezes Credit Suisse, podkreślał, że większa obecność banku w sektorze cyfrowych usług bankowych jest dużą szansą, z której należy skorzystać.
– Digitalizacja jest jedną z najważniejszych potencjalnych okazji do rozwoju, ale jednocześnie wyzwaniem nie tylko dla nas, ale także dla wszystkich dostawców usług finansowych. – uważa Gottstein.
Konkurencja CSX również się rozwija i walczy o nowych klientów. Revolut umożliwił dostęp do swojej aplikacji użytkownikom z Japonii, gdzie będzie musiał jednak zmierzyć się ze wspieranym przez SoftBank PayPalem. Brytyjska aplikacja posiada na ten moment 13 milionów użytkowników.

Autor poleca również:
- Bank Anglii nie chce przedłużenia programu pomocowego Covid-19
-
Pandemia “zbawienna” dla rynku kapitałowego, twierdzi Marek Dietl, prezes GPW