Naga Markets



Piotr Karbowski, Prezes Zarządu CFG
Piotr Karbowski, Prezes Zarządu CFG

Na początku roku ze spółki CreativeForge Games (CFG) odszedł 30-osobowy zespół pracowników. Sytuacja była trudna, po kilku miesiącach spółka ogłosiła nową strategię i zmieniła model działania. O szczegółach opowiada Piotr Karbowski, Prezes Zarządu CFG w rozmowie z Agnieszką Zarębą z Comparic24.tv.


Akcje CreativeForge Games wróciły do dawnych poziomów, spółka ogłasza strategiczne kierunku rozwoju

Po nagłym odejściu ze spółki CreativeForge Games większości pracowników na początku roku, notowania giełdowe spadały poniżej 8 złotych. Ponad pół roku później stabilizują się jednak nad poziomem 12 złotych, powracając do swojego historycznego przedziału zmienności. Jak twierdzi prezes CFG, Piotr Karbowski, spółka największe problemy ma już za sobą, obecnie zatrudniając około 10 osób, we wszystkie prowadzone projekty angażując jednak około 100 kolejnych. W tym momencie firma pracuje nad 14 preprodukcjami i opublikowała w tym miesiącu pakiet swoich najnowszych planów strategicznych:

„Studio skoncentruje się na działalności produkcyjnej gier taktycznych i strategicznych oraz na działalności wydawniczej, zarówno gier z grupy kapitałowej PlayWay, jak również tytułów spoza grupy, podała spółka. W ramach założeń strategii rozwojowej spółka zakłada maksymalizację swoich aktywów w oparciu o zyski pochodzące z już wydanych produkcji oraz całkowitą spłatę zaciągniętych pożyczek do końca marca 2022 r.” – informował portal ISB News.

Jak informuje Karbowski, osiągnięcie obecnej stabilizacji oraz wypracowania modelu biznesowego, który „zapewnia zyski” nie byłoby możliwe gdy nie współpraca z PlayWay oraz pozostałymi spółkami tworzącymi grupę kapitałową. Pozwala to przy ograniczeniu kosztów operacyjnych tworzyć większa ilość mniejszych tytułów, jednak z większą szansą sukcesu i wygenerowaniem szybszych zysków. Właśnie na zyski i ich regularność w dłuższym okresie stawia obecnie CFG, chcąc tym samym przekonać do siebie akcjonariuszy.

CreativeForge Games „zmieniło się o 180 stopni” jeżeli chodzi o model biznesowy

„Z modelu, w którym pracowaliśmy nad jedną dużą i kosztochłonną produkcją, przeszliśmy na bardzo popularny model stosowany między innymi w PlayWay i Ultimate Games, w ramach którego stosujemy dużą dywersyfikację wszystkich tytułów tworząc preprodukcje, wdrażając jedynie ostateczną produkcję tych, które z pewnością przyniosą zyski” – wyjaśnia prezes CFG.

Pewność zysków wynika ze ścisłej współpracy z grupą PlayWay oraz wykorzystaniem jej know-how w zakresie rynkowych wzorców, które mają być gwarantem sukcesu kolejnego tytułu. W efekcie zmiana modelu biznesowego to „praktycznie 180 stopni w porównaniu do tego co miało miejsce jeszcze w 2018 roku” – dodaje Karbowski.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here