Naga Markets



Content is King - czy w 2021 roku to nadal prawdaZ pewnością niejednokrotnie słyszałeś już hasło mówiące o tym, że Content is King, prawda? Jednak jak wszystko w świecie marketingu, a szczególnie marketingu internetowego, zasady i prawdy się zmieniają, dlatego nie warto głosić tych, które są już wtórne lub nieprzydatne. Dziś specjaliści z krakowskiej agencji SEO Delante wezmą na warsztat właśnie temat contentu i opowiedzą, jak wyglądają trendy w 2021 roku oraz co wspólnego z nimi ma kontekst.

Content is King, Quality Content is the Emperor!

To kolejna fraza instruująca, jak korzystać z content marketingu którą można spotkać współcześnie przeglądając branżowe blogi. Warto przypomnieć, że jej oryginalna wersja ma swoje korzenie jeszcze w ubiegłym stuleciu, bo w 1996 roku (a jej autorem jest Bill Gates, którego chyba nikomu nie trzeba przedstawiać), i od tamtego czasu święci triumfy w świecie digital marketingu.



Nic dziwnego, że od tamtej pory wymagania użytkowników internetu oraz algorytmów social mediów czy wyszukiwarek wzrosły, zmuszając marketingowców do wynajdywania coraz to nowszych sposobów na prowadzenie swoich kampanii.

Faktem jest, że sama treść już nie wystarcza – przeciętny tekst zginie w morzu podobnych wpisów, mało interesujący wpis na Facebooku zostanie tylko przeskanowany wzrokiem i nic nie wniesie, a wtórny, nieszczególnie godny zaufania artykuł internetowy umieszczony na zapleczu niskiej jakości nie przyniesie korzyści w SEO.

Dlatego właśnie trzeba kłaść tak duży nacisk na jakość: tworzyć nowatorskie wpisy blogowe, korzystać z oryginalnych form ilustracji tekstu (zamiast grafik z darmowych stocków), inwestować w rozwój, uczyć się tego, co najbardziej podoba się grupie odbiorców oraz, pośrednio, algorytmom.

W przypadku pozycjonowania jakość stała się wręcz kluczowa. Google coraz częściej nagradza strony właściwie zaprojektowane pod kątem UX, niezmiennie kara za duplikacje, a do tego coraz wyżej ceni sobie artykuły pisane przez specjalistów i profesjonalistów, szczególnie w branży medycznej. Fact-checking stał się już koniecznością – i bardzo dobrze! Warto pamiętać, że algorytmy wyszukiwarek są stworzone po to, by przedstawiać użytkownikom odpowiednie, wartościowe treści, i to właśnie taki content nagradzają wysokimi pozycjami.

Content marketing, czyli marketing treści to sposób na dotarcie do większego grona odbiorców poprzez publikację w Internecie ciekawych treści. Są to wszelkiego rodzaju blogi, webinaria, poradniki, opisy produktów i wiele wiele innych. Wartościowy content tworzą profesjonalni copywriterzy, którzy piszą unikalne treści dostosowane do najnowszych trendów i wymagań. Coraz więcej naszych klientów zwiększa budżet właśnie na tworzenie treści na stronach. Bo powszechnie wiadomo – content is a king.

If Content is King, then Context is Queen

A co świadczy o jakości treści? Oprócz oryginalności, kolejną ważną cechą wysokiej jakości treści jest jej właściwe dopasowanie. Nie bez powodu tyle mówi się o analizowaniu grupy docelowej, o trafianiu do odbiorców, o tworzeniu person, czy wreszcie o fizycznym targetowaniu w trakcie kampanii. W tym duchu działa tzw. context marketing. Aby odpowiednio go zrozumieć, warto przedstawić trójfilarową definicję, opierającą się na tym, w jaki sposób content powinien docierać do użytkowników:

invest
  • right content – właściwa treść;
  • right person – właściwej osobie;
  • right time – we właściwym czasie.

Context marketing jest więc o stopień wyżej niż content marketing i celuje właśnie w tę odpowiedniość przekazywanych treści. Oba ruchy jednak są współcześnie nierozłączne i jak wiele innych gałęzi marketingu najlepiej działają w synergii.

Czy content wciąż jest królem? Tak, bezwzględnie tak, co więcej – wszystkie tendencje w sieci wskazują na to, że nikt go jeszcze przez długi czas nie zdetronizuje. Warto jednak pamiętać o tym, by dbać o jego jakość, i połączyć umieszczeniem we właściwym kontekście, dbając o maksymalną personalizację treści.

O wpływie contentu na SEO i o tym, jak poprowadzić prawidłową strategię content marketingową sporo pisze na swoim blogu Delante – krakowska firma SEO.

Artykuł partnera



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here