Naga Markets



chiny
źródło: fotolia.com

Dzisiaj w nocy poznaliśmy flash chińskiej inflacji producenckiej (PMI). Dane okazały się pozytywnym zaskoczeniem i według metryk opublikowanych przez Markit poszły delikatnie w górę w bieżącym miesiącu. W tym samym czasie Scotch Whisky Association opublikowała swój autorski indeks whisky wskazujący na zdecydowany spadek konsumpcji tego trunku w Kraju Środka. W rzeczywistości może to sygnalizować duże problemy wielu lokalnych branż.

Inflacja PMI pozytywnie zaskakuje

Wykres chińskiej inflacji PMI
Wykres chińskiej inflacji PMI

Jak wspomniano przed chwilą, z raportu Markit podającego prognozowane wartości inflacji PMI wynika, że we wrześniu indeks zanotował niewielkie wzrosty. Zmiana o 0.3 punktu bazowego w porównaniu z sierpniem (50.5 vs 50.2) nie jest może duża, jednak każdy odczyt powyżej 50pkt. oznacza wzrost.

Możemy przez to rozumieć, że przemysł Państwa Środka cały czas się rozwija. W tym momencie jest to jednak rozwój bardzo powolny. Na poniższym wykresie widzimy dynamikę kształtowania się chińskiej inflacji PMI na przestrzeni ostatnich miesięcy.

Chiński wskaźnik whisky sygnalizuje katastrofę?

BN-BE732_chispi_F_20140122093737

Zgodnie z dokumentami opublikowanymi przez Scotch Whisky Association, eksport szlachetnego trunku do Singapuru oraz Chin spadł o 46%. W samej drugiej połowie 2013 roku o ponad 19%.

Co jednak sprzedaż whisky ma wspólnego z gospodarką? Jak się okazuje bardzo wiele. Dodając do tego zdecydowanie słabsze wyniki przemysłu wydobywczego oraz inwestycji w aktywa otrzymujemy iższej przyszłości chińskiej gospodarki.

Tak drastycznie malejący eksport whisky wskazuje, że w Kraju Środka występują poważne ekonomiczne zawieruchy, które zdecydowanie ograniczają sprzedaż trunku.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

1 KOMENTARZ

  1. Photo, ktore wybrales do artykulu jest akurat zrobione w Japonii, nie w chinach. Jest to chram shintoistyczny na wyspie Miyajima. Taki szczegol 😉

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here