Naga Markets



CD Projekt znów przeprasza za Cyberpunka i obiecuje poprawienie gryKurs akcji CD Projekt zyskuje w czwartek ponad 2% po publikacji ważnego oświadczenia przez przedstawicieli największego polskiego studia związanego z niedawno wydaną grą Cyberpunk 2077. Współzałożyciel spółki, Marcin Iwiński, przeprasza w niej za niedopracowanie gry oraz przedstawia plan działań studia w celu naprawy swojej nadwyrężonej reputacji.

CD Projekt przeprosił za Cyberpunka

W środę, CD Projekt opublikował nagranie, w którym oficjalnie przeprosił za niedopracowanie Cyberpunk 2077 w dniu premiery, szczególnie w wersji na konsole starszej generacji.

Te artykuły również Cię zainteresują




Zobowiązujemy się do naprawy błędów i zawieszeń gry, i będziemy kontynuować prace nad poprawkami dla Cyberpunka 2077 w przyszłych aktualizacjach, żebyście mogli cieszyć się grą niezależnie od platformy. – zapowiedział Marcin Iwiński w nagraniu.

Twórcy wyjaśnili, w czym tkwił problem związany z gorszym działaniem Cyberpunka 2077 na konsolach starszej generacji.

– Cyberpunk 2077 to ogromny projekt, który zawiera w sobie mnóstwo specjalnie przygotowanych obiektów, współzależnych systemów i mechanik. W tej grze wszystko to nie jest rozrzucone na płaskim terenie, gdzie moglibyśmy odciążyć nieco sprzęt, tylko skupione na obszarze dużego miasta, w którym ekran wczytywania niemal się nie pojawia. Już samo to było wyzwaniem, ale my jeszcze dodatkowo utrudniliśmy sobie pracę, chcąc dopilnować, by gra wyglądała oszałamiająco na PC, a dopiero potem dostosować ją do konsol – zwłaszcza tych starej generacji.

– Głównym wyzwaniem była nieustanna potrzeba ulepszania naszego systemu strumieniowania danych na potrzeby starszych konsol. Strumieniowanie odpowiada za „podawanie” silnikowi zarówno tego, co widać na ekranie, jak też samych mechanik gry. Miasto jest gęsto upakowane zawartością, a przepustowość dysków konsol starej generacji jest, jaka jest, więc ciągle mieliśmy z tym problemy.

Zobacz również: Akcje All in! Games drożeją o niemal 4%. Solidna sprzedaż Ghostrunnera

CD Projekt nie pokazywał wersji konsolowej przed premierą – odpowiedź na zarzuty graczy

Wielu graczy zarzucało CD Projekt świadome ukrywanie przed światem tego, jak gra prezentuje się na konsolach starszej generacji. Przed premierą, recenzenci mieli możliwość pokazywania gry w wersji na PC, jednak nie było możliwe zobaczenie działania Cyberpunka 2077 na Xbox One czy PS4.

W rezultacie, duża część graczy konsolowych była zawiedziona tym, jak prezentuje się wersja na starsze konsole względem wersji na PC, która zbudowała bardzo wysokie oczekiwania. Polskiemu studio zarzucano celowo ukrywanie wyglądu wersji konsolowej, aby skusić kupujących do jej nabycia. Współzałożyciel CD Projekt odniósł się do tego problemu w opublikowanym nagraniu.

Klucze do wersji recenzenckich na PC zaczęliśmy rozsyłać w pierwszym tygodniu grudnia. – oświadczył Marcin Iwiński. – W tym samym czasie kiedy wysyłaliśmy kody recenzenckie do wersji PC wciąż ciężko pracowaliśmy nad poprawą jakości gry na konsolach starej generacji. Każdy dodatkowy dzień pracy nad premierową aktualizacją dawał widoczne efekty. Dlatego zaczęliśmy rozsyłać klucze do wersji recenzenckiej na konsole dopiero 8 grudnia, czyli później niż początkowo zakładaliśmy. 

Cyberpunk: plan naprawy błędów nadal aktualny

Przedstawiciel CD Projekt przedstawił także obecny progres prac nad aktualizacjami Cyberpunka 2077. Zapowiedziany w grudniu plan update’ów jest podtrzymywany. Aktualizacje pojawią się w styczniu oraz lutym.

– Cała nasza uwaga jest skupiona na naprawie błędów i zawieszeń gry, które doświadczają gracze na wszystkich platformach. Możecie spodziewać się kolejnych aktualizacji — mniejszych i większych, które będą się pojawiać w regularnych odstępach czasu. Pierwsza z tych aktualizacji pojawi się w ciągu najbliższych 10 dni, a kolejna, obszerniejsza, będzie gotowa w kolejnych tygodniach. Nasze plany związane z rozwijaniem Cyberpunka długoterminowo nie uległy zmianie i zamierzamy pracować nad kolejnymi aktualizacjami poprawiającymi rozgrywkę dla wszystkich graczy na PC i konsolach. – zaznaczył Iwiński. – Zobowiązujemy się do naprawy błędów i zawieszeń gry, i będziemy kontynuować prace nad poprawkami dla Cyberpunka 2077 w przyszłych aktualizacjach, żebyście mogli cieszyć się grą niezależnie od platformy.

Źródło: cyberpunk.net

Zobacz również: Spadki CD Projekt obstawia już 5 dużych funduszy według rejestru KNF

Kontrowersje związane z działaniem Cyberpunka nie kończą się na samej grze. Wiadomo, że programiści studia CD Projekt musieli brać liczne nadgodziny, aby dowieźć gotową grę do dnia wydania. Czy tak będzie także w przypadku pracy nad aktualizacjami?

– Zespół pracuje nad poprawkami do gry bez potrzeby jakichkolwiek obowiązkowych nadgodzin. Unikanie crunchu w naszych przyszłych projektach to jeden z naszych najwyższych priorytetów. – skomentował Iwiński.

Na zakończenie, Iwiński uchylił rąbka tajemnicy co do procesu realizacji zwrotów w ramach akcji “Help Me Refund”.

– Wszystkie idzie zgodnie z planem, pierwsza fala zwrotów kosztów została już wysłana. – poinformował.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here