Kurs akcji spółki CCC, najpopularniejszego w Polsce producenta obuwia, rósł podczas wczorajszej sesji o około 5,85%. Akcje drożały o 5,46 zł co pozwoliło na osiągnięcie dziennego maksimum przy 98,98 zł. Jest to dobry wynik na tle tracącego wczoraj 0,29% indeksu WIG20. Sesja odbyła się przy standardowych obrotach na tle ostatnich dni. Ostatecznie sesja zamknęła się na poziomie 98,86 zł. W sumie trwające od listopada odbicie przyniosło w maksymalnym punkcie około 160% wzrost ceny.
Pozytywny sentyment
Notowania spółki odbiły w ostatnim czasie, w mocnym stylu kończąc okres stycznikowej korekty. NA bardzo dobry sentyment do spółki wskazywał brak mocnej reakcji podażowej w trakcie ostatniego zamykania galerii handlowych. Teraz, gdy sklepy są już otwarte, spółka może normalnie zarabiać. Warto zwrócić uwagę, że w kolejnych raportach coraz większą część przychodów spółka uzyskuje z e-handlu. Firma dobrze przystosowała się do nowej rzeczywistości. Wykres wskazuje, że sięgnięcie po poziomy ponad 100 zł to już tylko kwestia czasu.
Te artykuły również Cię zainteresują

Inwestuj z dźwignią na GPW w surowce, waluty, indeksy oraz spółki polskie oraz zagraniczne. Wszystko dzięki certyfikatom Turbo emitowanym przez ING N.V. Zdywersyfikuj swój portfel inwestycyjny i wybierz spośród 400 różnych certyfikatów. Dowiedz się więcej na temat certyfikatów dzięki Akademii ING.
Wyniki bez wpływu na kurs
CCC odnotowało 96 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w IV kw. roku obrotowego 2020/2021, tj. w okresie październik 2020 r. – styczeń 2021 r., wobec 276 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej, podała spółka, prezentujące wstępne dane. Przychody w tym okresie wyniosły 1 983 mln zł wobec 1 974 mln zł rok wcześniej. Strata na działalności operacyjnej w tym ujęciu wyniosła 90 mln zł wobec 58 mln zł zysku rok wcześniej, podano w komunikacie.
Przychody sieci detalicznej w IV kw. spadły o 40% r/r do 797 mln zł, zaś przychody z e-commerce w tym czasie wzrosły o 84% r/r do 1 094 mln zł, w tym w przypadku eobuwie.pl – o 69% r/r do 919 mln zł. Udział online w sprzedaży Grupy CCC wyniósł 55%, podano także. Sprzedaż w ujęciu porównywalnym (like-for-like) w detalu CCC spadła o 44% r/r w IV kw. r.obr. Grupa odnotowała też przyrost powierzchni handlowej o 1% r/r do 684 863 m2 według stanu na 1 stycznia br. Jednocześnie liczba sklepów zmniejszyła się łącznie o 24 w ujęciu rocznym do 1 029.