Naga Markets



Branża odzieżowa w Polsce wraca powoli do normalnego funkcjonowania. Pod lupą CCC
Dariusz Miłek, prezes CCC

W trakcie wtorkowej sesji akcje CCC spadają o blisko 5% a kurs osuwa się w okolice 44,5zł przy obrocie na poziomie 38 mln zł. Po niezłym otwarciu, notowania odzieżowego giganta tracą, czego powodem może być wypowiedź ministra zdrowia o możliwym spowolnieniu w odmrażaniu polskiej gospodarki.

  • CCC podobnie jak cały Wig 20 na czerwono. Odzieżowy gigant tanieje w środę o 5%.
  • Branża odzieżowa negocjuje warunki wynajmu powierzchni w galeriach handlowych.
  • CCC otworzyła w Polsce już wszystkie sklepy. W Europie 720 co stanowi około połowę całej sieci handlowej. 

Firma CCC bardzo ucierpiała na zamrożeniu gospodarki. Notowania spółki w szybkim tempie odrabiają straty

Jeszcze w połowie lutego 1 walor CCC był wyceniany na ponad 100zł. Kolejne tygodnie niosły dla odzieżowego giganta coraz gorsze informacje, a gwoździem do trumny było rozporządzenie rządu o konieczności zamknięcia galerii handlowych i innych sklepów. Podobnie sytuacja miała się w innych krajach w Europie, gdzie CCC ma prężnie działającą sieć sprzedaży. Kurs akcji tąpnął, by w połowie maja osiągnąć poziom 24zł. – najniższy od czasów kryzysu z pierwszej dekady XX wieku.

Notowania CCC z ostatnich 5 miesięcy.
Notowania CCC z ostatnich 5 miesięcy. Źródło: stooq.com.

W ramach stopniowej poprawy nastrojów inwestorów popartej wiadomościami o możliwym powrocie do „normalności”, a także stopniowemu opanowywaniu pandemii w kolejnych krajach Unii Europejskiej, kurs odrobił część strat. Z jednej strony cena jednej akcji jest o blisko 100% wyżej niż jeszcze 1,5 miesiąca temu, z drugiej to wciąż poziom o około 50% niższy niż przed wybuchem pandemii.

Perspektywy przed spółką są właściwie całkowicie uzależnione od dalszych postanowień dotyczących wybudzania gospodarki. W krótkim terminie można szukać tutaj okazji do zakupów, jednak należy pamiętać o przepowiadanej przez wielu ekspertów drugiej fali zachorowań na COVID-19 na jesień, co może wiązać się z ponownymi restrykcjami dla całej gospodarki w tym dla branży odzieżowej.

Zobacz również: CD Projekt z perspektywą 400 zł. Gdzie zmierzają akcje największej spółki na GPW?

Branża odzieżowa beneficjentem stopniowego odmrażania europejskich gospodarek

W większości krajów, w których ma swoją działalność CCC widać już większe lub mniejsze zmiany mające na celu powrót do normalnego życia. Najbardziej widoczne zmiany można zaobserwować między innymi w Austrii, Czechach czy też w Szwajcarii. Na poniższym wykresie widnieje sieć sklepów CCC z końca ubiegłego roku.

Sieć sklepów CCC w Europie.
Sieć sklepów CCC w Europie. Źródło: CCC

W Polsce, zgodnie z rozporządzeniem rządu można wybrać się na zakupy do galerii handlowych (inne niż spożywcze, czy medyczne) od 4 maja. Handel do galerii powraca, ale nie obędzie się bez pewnych ograniczeń. Najważniejszym z nich jest zachowanie limitu: 1 osoba w sklepie na 15 metrów kwadratowych jego powierzchni. Dodatkowo obsługa sklepów musi umieścić w widocznych miejscach przy wejściach środki do dezynfekcji.

Zobacz również: Mercator Medical S.A.: Kurs akcji Mercator wystrzelił, 50zł pokonane

Pierwsze kroki po rozmrożeniu gospodarki

Prezes CCC Marcin Czyczerski, w wywiadzie z 4 maja pochwalił się, ze w Polsce wszystkie sklepy są już otwarte, natomiast patrząc globalnie, w całej Europie jest to już około połowa sklepów (670). Jego zdaniem najistotniejszym elementem w obecnej sytuacji, będzie próba przekonania potencjalnych klientów do tego, że zakupy w sklepach stacjonarnych są całkowicie bezpieczne. Dodatkowo firma dołożyła wszelkich starań, aby sam produkt był dobry i najnowsza kolekcja ma być tego najlepszym przykładem.

Jednak co ważne, to nie koniec problemów branży odzieżowej. Okazuje się, że w kuluarach trwają obecnie intensywne negocjacje związane z rozliczeniem za wynajem za zajmowaną powierzchnię. W galeriach handlowych, najemcy zdecydowanie nie wyobrażają sobie pozostania przy dotychczasowych stawkach a potencjalne kolejki do sklepów nie koniecznie byłyby dobre podczas wzajemnej wymiany argumentów i nie działałyby na korzyść sklepów.

Polska Grupa CCC jest niekwestionowanym liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej produktów obuwniczych. Jest również największym producentem obuwia w Polsce. CCC od wielu lat  zapewnia klientom duży wachlarz obuwia w atrakcyjnych cenach. Firma dbając o cenę, star się jednocześnie sprostać wymaganiom co do jakości oferowanych produktów i gustom klientów. Firma CCC ma w ofercie szeroki wybór różnorodnych modeli i marek obuwia, w tym również obuwia sportowego oraz dziecięcego. Każda kolekcja obejmuje modele casualowe w modnych fasonach i kolorach, jak i eleganckie klasyczne obuwie dla kobiet i mężczyzn. CCC dba również o najmłodszą klientelę oferując w sprzedaży szeroką gamę obuwia dziecięcego w najróżniejszych wzorach. W czasie jednego sezonu firma oferuje blisko trzy tysiące wzorów obuwia i torebek. CCC ma łącznie 67 zarejestrowanych marek towarowych – najbardziej popularną marką sprzedawaną przez CCC jest marka Lasocki, dostępna zarówno w salonach CCC, jak i firmowych salonach Lasocki.

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here