Wstępne wyniki za ostatni kwartał 2020 roku pokazała wczoraj spółka CCC. Wyniki zostały dość neutralnie przyjęte na rynku i nie wywołały większej reakcji na wykresie. Raport wskazuje na to, że CCC odnotowało 96 mln zł skonsolidowanego zysku EBITDA w IV kw. roku obrotowego 2020/2021 (październik 2020 r. – styczeń 2021 r), wobec 276 mln zł zysku EBITDA rok wcześniej. Przychody w tym okresie wyniosły 1 983 mln zł wobec 1 974 mln zł rok wcześniej. Strata na działalności operacyjnej w tym ujęciu wyniosła 90 mln zł wobec 58 mln zł zysku rok wcześniej. Przychody sieci detalicznej w IV kw. spadły o 40% r/r do 797 mln zł, zaś przychody z e-commerce w tym czasie wzrosły o 84% r/r do 1 094 mln zł, w tym w przypadku eobuwie.pl – o 69% r/r do 919 mln zł.
- Rośnie udział e-handlu w przychodach CCC
- Na wykresie szansa na powrót do trendu wzrostowego
Udział online w sprzedaży Grupy CCC wyniósł 55%. Widać więc wyraźnie, że spółka w e-handlu odrabia sporo strat z powodu zamknięcia galerii handlowych. Warto przypomnieć, że wcześniej spółka zapowiadała otwarcie niebawem nowego konceptu (także w kanale internetowym), polegającego na sprzedaży znanych marek w atrakcyjnych cenach.
Te artykuły również Cię zainteresują
Kończy się okres korekty
Ostatnia wydana rekomendacja dla spółki, wycenia jej akcje na 100 zł. Na wykresie nie mamy gwałtownej przeceny po dużym odbiciu, raczej jest to więc tylko ruch korekcyjny, co wskazuje, że spółka nadal może odrabiać straty, a kolejny techniczny cel znajduje się właśnie w rejonie 100 zł.
Dołącz do największej grupy dyskusyjnej na Facebooku poświęconej GPW: Zyskowna strona giełdy prowadzonej przez Comparic.pl. Zapraszamy do jej aktywnego tworzenia!
Przeczytaj również:
- GPW w ciągu 5 lat będzie liderem wzrostów w Europie, twierdzi Trader21
- Prognozy redakcji Comparic na 2020 rok – GPW
- Jak zarobiłem 0,5 mln zł na GPW – wywiad z Bartłomiejem Zielińskim