Naga Markets



cbdcCrypto.com i The Economist połączyli swoje siły, aby przeprowadzić ankietę wśród ponad 3000 klientów na temat problemów związanych z zasobami cyfrowymi. Co pokazały wyniki? Przede wszystkim to, że konsumenci wolą CBDC od kryptowalut…

  • CBDC cieszą się większym zaufaniem niż kryptowaluty.
  • Coraz więcej osób ufa też walutom, które są emitowane przez firmy.

Wolę CBDC niż kryptowalutę!

Po pierwsze badanie wykazało o wiele większe zaufanie do cyfrowych walut banku centralnego (CBDC) niż zdecentralizowanych kryptowalut – co wskazuje, że te ostatnie jeszcze nie zyskały powszechnego zaufania wśród opinii publicznej.

Te artykuły również Cię zainteresują




Badanie wykazało, że 38 proc. konsumentów uważa, że ​​zdecentralizowane kryptowaluty nie są godne zaufania. 26 proc. było innego zdania, zaś 25 proc. stwierdziło, że nie jest o końca zdecydowane. 11 proc. wskazało, że w ogóle nie ma zdania.

Natomiast 54 proc. respondentów stwierdziło, że ufa cyfrowej walucie emitowanej przez ich rząd lub bank centralny, a tylko 14 proc. oceniło CBDC jako niewiarygodne. 23 proc. respondentów ma „zrównoważone” zdanie na temat CBDC, a 9 proc nie ma do wcale.

Ufamy walutom firm

Zaufanie do walut cyfrowych emitowanych przez duże firmy finansowe wzrosło o 40 proc. 29 proc. respondentów stoi gdzieś pośrodku, jeśli chodzi o zdania na temat tego sektora. Z kolei 21 proc. w ogóle nie ufa walutom cyfrowym oferowanym przez firmy finansowe. Podobne wyniki osiągnęły waluty firm technologicznych.

 

21 proc. respondentów twierdzi jednak, że to nielegalne transakcje stanowią główny przypadek użycia walut wirtualnych, a 20 proc. uważa, że ​​podstawową użytecznością waluty cyfrowej jest jej status „bezpiecznej przystani”.

Szczegóły badania

W ramach ankiety o zdanie zapytano 3048 osób w styczniu i lutym tego roku. Około połowa respondentów mieszka na terenie USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Korei Południowej, Australii i Singapuru, podczas gdy druga połowa w Brazylii, Turcji, Wietnamie, RPA i na Filipinach.

60 proc. respondentów było w wieku od 18 do 38 lat, a czterech na dziesięciu było w wieku 39 lat lub starszych. 60 proc. respondentów to mężczyźni, a 40 proc. to kobiety, przy czym połowa uczestników przyznała się, że osiąga zarobki powyżej mediany, a połowa poniżej. Reprezentowane były wszystkie środowiska edukacyjne, przy czym największy segment

Wszyscy respondenci kupili ponoć produkt lub zapłacili za usługę w ostatnim roku za pomocą płatności cyfrowych.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here