Naga Markets



CANAL+ POLSKA S. A. (dalej: „CANAL+ Polska” lub „Spółka”), wiodący dostawca płatnej telewizji z segmentu premium w Polsce, informuje o planach przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej. CANAL+ Polska zamierza ubiegać się o dopuszczenie i wprowadzenie akcji zwykłych Spółki do obrotu na rynku podstawowym GPW w Warszawie (dalej: „Oferta”).

CANAL+ POLSKA planuje przeprowadzić pierwszą ofertę publiczną

Miło mi poinformować o naszych planach wprowadzenia akcji do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Oferta stanowić będzie okazję zarówno dla krajowych, jak i zagranicznych inwestorów do zainwestowania w CANAL+ Polska, spółkę będącą preferowanym dostawcą rozrywki z segmentu premium na polskim rynku. Spodziewamy się, że wraz z dalszym rozwojem polskiej gospodarki i rosnącym popytem na usługi rozrywkowe wśród gospodarstw domowych  rosnąć będzie również zapotrzebowanie na usługi płatnej telewizji z segmentu premium. Jesteśmy szczególnie dobrze przygotowani do ich dostarczania dzięki atrakcyjnej treści programowej premium i dbałości o satysfakcję klientów. Uruchomienie usługi OTT (ang. over-the-top) w maju 2020 zapewnia atrakcyjną ścieżkę rozwoju CANAL+ Polska, umożliwiając pozyskiwanie nowych widzów i rozszerzenie  oferty dla dotychczasowych klientów. 

Te artykuły również Cię zainteresują




Uważamy, że Spółka może zaoferować inwestorom dużą zdolność do generowania znacznych przepływów pieniężnych i atrakcyjne możliwości rozwoju, co potwierdzają wyniki CANAL+ Polska: w latach 2017–2019 wzrost przychodów CAGR wyniósł 3,3%, a konwersja gotówki w 2019 roku sięgała 60,3%. O sile i odporności naszego modelu działania i pozycji jaką mamy wśród naszych abonentów świadczą wyniki wypracowane w I półroczu 2020, kiedy to wzrost organiczny przychodów wyniósł 2,8% rok do roku. Cieszymy się, że w kolejnym etapie naszego rozwoju będą mogli uczestniczyć nowi akcjonariusze – mówi Edyta Sadowska, Prezes Zarządu CANAL+ Polska.

Informacje ogólne o Canal+ Polska

CANAL+ Polska jest wiodącym dostawcą płatnej telewizji z segmentu premium i drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 21% (z wyłączeniem OTT), obsługującym na dzień 30 czerwca 2020 r. około 2,7 mln abonentów we wszystkich liniach biznesowych.

CANAL+ Polska jest operatorem Platformy CANAL+, tj. płatnej telewizji oferującej abonentom pakiety obejmujące zarówno własne, jak i tworzone przez podmioty trzecie zewnętrzne kanały telewizyjne we wszystkich segmentach cenowych rynku, ze szczególnym uwzględnieniem segmentu premium.  Spółka uważa, że dzięki swoim własnym dwunastu kanałom telewizyjnym premium pod marką CANAL+ oraz starannie wyselekcjonowanym kanałom premium podmiotów trzecich oferuje swoim klientom najbogatsze doświadczenia związane z telewizją premium na polskim rynku płatnej telewizji.

CANAL+ Polska zajmuje się również dystrybucją filmów do kin za pośrednictwem spółki Kino Świat, czołowego dystrybutora w Polsce, którego udział w rynku wynosi ok. 20%.

Kluczowe przewagi konkurencyjne

Lider rynku o szerokim zasięgu i silnej bazie klientów

  • Stabilny wzrost bazy abonentów od 1 stycznia 2017 roku: CAGR 3,0%.
  • Wysoki poziom satysfakcji klientów sięgający 91% w 2019 roku[1].
  • Programy CANAL+ dostępne dla abonentów płatnej telewizji w Polsce poprzez platformy DTH, IPTV i dostawców telewizji kablowej.

Unikalne połączenie treści programowych segmentu premium, nowoczesnej technologii i szerokiej sieci dystrybucji

Treści premium

  • Najobszerniejsza na polskim rynku płatnych usług telewizyjnych oferta telewizji premium zapewniająca dostęp do ponad 200 kanałów telewizyjnych, miedzy innymi sportowych i filmowych uzupełniania poprzez zintegrowane serwisy na żądanie od dostawców zewnętrznych jak np. Netflix i HBO.
  • Jedyny gracz na polskim rynku płatnej telewizji zapewniający platformę z dostępem do szerokiej oferty treści sportowych premium, w tym najpopularniejszych wydarzeń sportowych, takich jak np.: rozgrywki Ekstraklasy, angielskiej Premier League, hiszpańskiej La Ligac, żużlowej Ekstraliga czy NBA.
  • Blisko 300 premier telewizyjnych filmów fabularnych i seriali rocznie na kanałach pod marką CANAL+, w tym premiery produkcji największych amerykańskich wytwórni (na zasadzie umowy wyłączności) oraz premiery większości polskich produkcji filmowych.
  • W dorobku uznane produkcje oryginalnych, autorskich treści, a także współprodukcje wielu polskich filmów nagradzanych na międzynarodowych festiwalach filmowych (m.in. zdobywcy Oscara, nagród BAFTA i nagród Festiwalu Filmowego w Cannes, w tym Ida i Zimna Wojna) oraz polskich seriali telewizyjnych (np. Belfer, Kruk i Król).

Nowoczesna technologia

  • Jedyny operator w Polsce oferujący odbiór treści 4K Ultra HD/HDR.
  • Wiodące na rynku transmisje sportowe, zaawansowany system rzeczywistości rozszerzonej (augmented reality) i regularne wprowadzanie innowacji w zakresie dekoderów.
  • Uruchomienie usługi CANAL+ (OTT) wzmacnia wiodącą pozycję CANAL+ Polska na rynku technologii cyfrowej i zapewnia użytkownikom unikalne doświadczenia w dowolnym czasie i na wielu urządzeniach, z dostępem do nowych funkcjonalności i spersonalizowanych usług.

Rozwinięta sieć dystrybucji

  • Wielokanałowy model dystrybucji, obejmujący dystrybucję bezpośrednią, współpracę z podmiotami zewnętrznymi oraz umowy dystrybucji hurtowej.
  • Szybko rosnąca i efektywna kosztowo dystrybucja poprzez sklep internetowy (eSklep).
  • Sieć sprzedaży detalicznej obejmująca 575 punktów sprzedaży, w tym 236 salonów oznaczonych wyłącznie marką Canal+, 127 stanowisk sprzedaży w centrach handlowych oraz 212 sklepów oferujących dodatkowo usługi i produkty innych marek (stan na wrzesień 2020 r.).

Atrakcyjny i stabilny profil finansowy ze stałym wzrostem przychodów i konsekwentnym generowaniem znaczących przepływów pieniężnych

  • Przychody ze sprzedaży wzrosły do 2 291 mln zł w 2019 roku z 2 146 mln zł w roku 2017 (CAGR w wysokości 3,3%), głównie dzięki zwiększeniu bazy klientów, dalszemu zwiększaniu poziomu sprzedaży pakietów segmentu premium, wzrostowi przychodów osiąganych ze sprzedaży prowadzonej przez dystrybutorów hurtowych oraz konsolidacji przychodów Kino Świat od listopada 2019 r.
  • W tym samym okresie EBITA i EBITDA wzrosły, odpowiednio, do 204,3 mln zł i 364,2 mln zł, z poziomu 164,7 mln zł i 314,8 mln zł w 2017 r. (CAGR: odpowiednio 11,4% i 7,6%).
  • Stabilność modelu biznesowego potwierdziły wyniki za I półrocze 2020 – organiczny wzrost przychodów wyniósł 2,8% w porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej.
  • W okresie sześciu miesięcy 2020 roku EBITA i EBITDA wzrosły, odpowiednio, do 163,1 mln zł i 254,5 mln zł, z poziomu 124,0 mln zł i 195,7 mln zł w I półroczu 2019 r., tj. o 31,5% i 30,0%, dzięki stałej optymalizacji kosztów działalności operacyjnej.
  • Niskie zapotrzebowanie w zakresie bieżących nakładów inwestycyjnych, które stanowiły w 2019 roku jedynie 6,3% łącznych przychodów Spółki, wspierało silną konwersję gotówki, która wyniosła 60,3% w 2019 roku.

Dobre przygotowanie do wykorzystania możliwości rozwoju związanych z upowszechnianiem nowych technologii w Polsce

  • Rosnący dostęp do sieci światłowodowych w Polsce zgodny z przyjętym Narodowym Planem Szerokopasmowym wspiera wzrost popularności produktów takich jak platformy OTT I IPTV, co według przewidywań wpłynie na wzrost CAGR w latach 2019-2024 odpowiednio o 17,7%
    i 11,2%.
  • Penetracja rynku OTT w Polsce wynosi obecnie zaledwie 14%, przy penetracji rynku płatnej telewizji w Polsce na poziomie 72%. Oczekuje się, że do 2024 r. wskaźnik ten wzrośnie do 30%, co oznacza istotne możliwości ekspansji na rynku usług OTT.
  • Oznacza to dla CANAL+ Polska możliwość rozwoju usługi Canal+ (OTT), poprzez pozyskiwanie nowych widzów i rozszerzenie oferty dla dotychczasowych klientów platformy DTH.

Doświadczona kadra kierownicza wyższego szczebla, wsparta potencjałem akcjonariusza strategicznego

  • Kadra kierownicza wyższego szczebla Spółki ma bardzo duże doświadczenie zawodowe – średni staż pracy jej członków w branży płatnej telewizji lub branżach pokrewnych wynosi 20 lat.
  • Grupa Kapitałowa CANAL+ Polska korzysta z możliwości współpracy z Groupe Canal+ oraz Grupą Kapitałową Vivendi SE, francuską grupą mediową, notowaną na giełdzie Euronext w Paryżu.
  • Współpraca z Groupe Canal+ jest dla CANAL+ Polska źródłem wsparcia technicznego oraz ułatwia kontakty z zewnętrznymi podmiotami, od których nabywa ona treści. Dzięki temu CANAL+ Polska może m.in. zaoferować abonentom dostęp do usług Netflix.
  • Jako podmiot wchodzący w skład Groupe Canal+, CANAL+ Polska uczestniczy w procesach zakupów grupowych realizowanych przez podmiot dominujący oraz uzyskuje związane z tym korzyści skali, np. w przypadku zakupu dekoderów, systemów dostępu warunkowego i dostępności łączy satelitarnych.

Warto przeczytać również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

Poprzedni artykułSimteract pozyskał w ofercie prywatnej ponad 4,3 mln zł
Następny artykułBitcoin w 60 sekund dzięki kantorom Kanga Exchenge. Do końca roku ma być ich 200 w Polsce
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here