Naga Markets



napis blockchain na tle plastrów mioduBrexit ma nastąpić już 31 października br., a porozumienia jak nie było, tak nie ma. Jednakże nawet w przypadku no-deal Brexitu możliwe, że uda się rozwiązać jeden kluczowy problem, a mianowicie irlandzki backstop. Pomocny w pozostawieniu otwartej granicy ma być blockchain.

Eksperci z konsorcjum ELAND opracowali plan wykorzystania blockchain do śledzenia wymiany handlowej między Irlandią Północną, a republiką Irlandii w przypadku wyjścia Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej i powrotu granic.

Blockchain sposobem irlandzki backstop?

Pomysł konsorcjum ELAND bazuje na systemie tranzytu towarów na cyfrowo zamykanych kontenerach. Trasy pojazdów (GPS), automatyczna certyfikacja oraz zabezpieczenie przed nieuprawnioną manipulacją byłyby rejestrowane ze szczegółami w bazie blockchain.

Na temat planu wypowiedział się CEO ELAND, Charles Le Gallais:
„W gruncie rzeczy jest to skład celny na kółkach, który ogranicza węzeł gordyjski przy wyjściu Wielkiej Brytanii z UE i jednoczesnym zachowaniu gwarancji określonych w porozumieniu wielkopiątkowym”.

„Umożliwiamy nieprzerwany przepływ towarów ponad granicami bez potrzeby stosowania irlandzkiego backstopu” – powiedział Le Gallais, były brytyjski żołnierz, którego zespół obejmuje liderów biznesu, ekspertów transportu i inżynierów technologii.

Rzecznik rządu Irlandii pozostawił bez komentarza informacje o planie konsorcjum ELAND. Z kolei rzecznik brytyjskiego rządu powiedział: “Rząd jest wdzięczny za wkład w tę sprawę, której bacznie się przygląda”.

Szukasz regulowanego brokera (ASIC oraz CySEC) z niskimi spreadami? Być może oferta brokera Royal jest właśnie dla Ciebie! Spready od 0-pipsów i ponad 125 instrumentów>>

Wątpliwości

Konsorcjum ELAND zapewnia, że technologia jest sprawdzona, a wprowadzenie jej zajęłoby około rok czasu. Grupa przemysłowców z Irlandii Północnej prowadząca kampanię na rzecz obniżenia kosztów działalności uważa, że plan stworzony przez ELAND jest opłacalny wyłącznie w przypadku transportu towarów wrażliwych lub cennych, np. alkoholu czy leków.

Zobacz też: Tygodniowy przegląd setupów od Niala Fullera, 7 – 11 października 2019

Stephen Kelly, dyrektor ds. produkcji w Manufacturing Northern Ireland powiedział, że plan może działać na “sztywne” ciężarówki, które można cyfrowo zablokować w punkcie załadunku, jednak niejasne pozostaje, jak działałoby to w przypadku innych pojazdów, takich jak naczepy firanki i cysterny.

„Gdyby to był realny pomysł, granice Szwecja-Norwegia czy USA-Kanada już by z niego korzystały, kraje te są bowiem światowymi liderami w dziedzinie technologii transportu” – dodała Kelly.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here