Naga Markets



W I półroczu 2020 Grupa BoomBit wypracowała 70,2 mln zł przychodów ze sprzedaży, 16 mln zł zysku EBITDA oraz 8,4 mln zł zysku netto. Nakłady na user acquisition wyniosły w tym okresie 35,2 mln zł. W samym II kwartale 2020 przychody Grupy wyniosły 32,4 mln zł, zysk EBITDA 5,6 mln zł, zysk netto 2 mln zł, a nakłady na user acquisition 16,3 mln zł. W II kwartale 2020 gry hyper-casual odpowiadały za ok. 65 % przychodów Grupy.

  • Na dzień publikacji raportu półrocznego łączne przychody Grupy w 2020 roku przekroczyły poziom 100 mln zł,
  • co oznacza że Grupa BoomBit osiągnęła już więc wyższy poziom przychodów niż łącznie w latach 2018 i 2019.  

BoomBit z dobrym pierwszym półroczem bieżącego roku

W I półroczu 2020 roku koncentrowaliśmy się na intensywnym rozwoju naszej Grupy, przede wszystkim rozwijając bardzo perspektywiczny segment gier hyper-casual. Dynamiczny wzrost tego segmentu, wsparty stabilnymi wynikami pozostałych segmentów (GaaS, legacy, Nintendo) oraz odpowiednio zeskalowane nakłady na user acquisition dostosowane zarówno do charakteru gier, jak i sytuacji na rynku reklamowym, pozwoliły na osiągnięcie bardzo dobrych wyników zarówno pod względem finansowym, jak i liczby pobrań naszych gier  – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit.

Od początku 2020 roku do dnia dzisiejszego łączna liczba pobrań gier Grupy BoomBit przekroczyła 160 mln.

Możemy się pochwalić kolejną grą, która już w pierwszych tygodniach po debiucie stała się hitem. Gra Slingshot Stunt Driver, przygotowana i wydana przez należące do naszej Grupy studio TapNice, zadebiutowała w połowie sierpnia i została pobrana już ponad 7 milionów razy.  Warto dodać, że  tytuł ten znajdował się przez kilka dni na 4 miejscu w Google Play oraz w TOP10 w AppStore w rankingu all games w USA, co jest dużym osiągnięciem, potwierdzającym nasze know-how w tworzeniu atrakcyjnych gier dla użytkowników i przynoszących bardzo satysfakcjonujące dochody dla twórców – dodaje Marcin Olejarz.

Od przełomu roku poświęcamy bardzo dużo energii i nakładów na to aby BoomBit stał się beneficjentem coraz większej popularności gier hyper-casual na świecie. W związku z tym zatrudniliśmy doświadczonych, światowych specjalistów od gier hyper-casual. Stworzyliśmy dział publishingu odpowiedzialny za rozwój współpracy z zewnętrznymi studiami specjalizującymi się w grach hyper-casual. Podpisaliśmy już umowy z partnerami z różnych części świata – m.in.  Australii, Brazylii, Indii i Turcji, mającymi już na koncie gry, które odniosły rynkowy sukces. Dokonaliśmy również reorganizacji naszych zespołów deweloperskich oraz wewnętrznych procesów do cyklu produkcji gier hyper-casual – mówi Hannibal Soares, Wiceprezes BoomBit S.A.

Od początku II kwartału 2020 intensywnie inwestowaliśmy również w rozwój obszarów user acquisition i business intelligence. Powiększyliśmy zespoły odpowiedzialne za prowadzenie kampanii marketingowych oraz tworzenie zaawansowanych narzędzi IT do analizy danych wspierających proces user acquisition. Warto także wspomnieć o pozyskanym ostatnio dofinansowaniu z NCBiR na nasz autorski projekt systemu opartego o algorytm sztucznej inteligencji, modyfikującego parametry gry w trakcie trwania rozgrywki. Nasze pomysły związane z rozwojem gier są więc doceniane także przez zewnętrznych ekspertów – dodaje Marcin Olejarz.

Wyniki osiągnięte w I półroczu w połączeniu z kontynuacją pozytywnych trendów przychodowych w lipcu i sierpniu potwierdzają, że decyzja o zwiększeniu naszego zaangażowania w gry hyper-casual była słuszna. Wprowadzanie kolejnych atrakcyjnych tytułów, odpowiednio skalowane wydatki marketingowe oraz umowy z doświadczonymi światowymi developerami powinny przełożyć się pozytywnie na wyniki Grupy BoomBit w przyszłości – podsumowuje Marcin Olejarz.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

Poprzedni artykułKurs dolara na plusie, euro, frank i funt jednak pod kreską 22 września 2020 roku
Następny artykułDAX odbija we wtorek o 0,35%, WIG20 rósł o 0,64%. Tauron w górę o 5%
Krzysztof Kamiński redaktor Comparic.pl
Wiedzę z zakresu inwestowania oraz produktów finansowych zgłębiał na studiach ekonomicznych, a jej praktyczne zastosowanie zdobywał na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Uczestnik obrotu na największych rynkach giełdowych świata – NYSE, NASDAQ i LSE. Specjalista rynku kontraktów terminowych na surowce, głównie ropy WTI oraz złota. Autor strategii Wide View Strategy (WiViSt), którą doskonalił zgodnie z maksymą „Tnij szybko straty, pozwól zyskom rosnąć”. Zwolennik analizy technicznej. Sukces w inwestycjach zapewnia mu chłodne podejście do analizy wykresów połączone z konsekwencją i żelaznymi zasadami zarządzania kapitałem. W trakcie swej kariery na rynkach finansowych dzielił się swoim doświadczeniem z inwestorami jednego z największych brokerów Forex na świecie. Redaktor telewizji internetowej Comparic24.tv, odpowiedzialny za prowadzenie programów informacyjnych oraz poświęconych tematyce szeroko pojętego tradingu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here