Naga Markets



BoomBit notuje rekordy sprzedaży, rozwijając jednocześnie segment wydawniczy. Analiza fundamentalna Konrada KsiążakaBoomBit jest to polska firma zajmująca się produkcją gier na platformy mobilne, które w ostatnich czasie uzyskały największy udział w całym rynku gamingowym. Spółce udało się w 2020 roku m.in. potroić swoje przychody ze sprzedaży względem 2019. Równocześnie coraz większe nadzieje kładzie ona na segment wydawniczy, za który odpowiada spółka zależna BoomHits, wskazuje Konrad Książak na kanale Comparic24.

Te artykuły również Cię zainteresują




Proste i szybkie gry

BoomBit jest jednym z największych producentów i wydawców gier mobilnych. Spółka została założona w 2010 roku, od maja 2019 roku jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Grupa BoomBit jest jednym z najdynamiczniej rosnących developerów gier hyper-casual na świecie pod względem liczby pobrań. Spółka osiągnęła ponad 143 mln pobrań gier hyper-casual w 2020 roku,  ponad 200 mln pobrań wszystkich gier w 2020 roku, ponad 800 mln pobrań wszystkich naszych gier od założenia firmy.

Zobacz również: Indeks WIG Banki zyskał w maju ponad 17%. SN odsuwa groźbę kredytów frankowych

– To są gry, które są bardzo proste. Szybko można je wydać i gracz może zagrać w taką grę i ona nie wymaga jakiś dużych nakładów od gracza, jeżeli chodzi o savy i tego typu rzeczy. To są po prostu takie proste gry. I to jest też rynek, który bardzo mocno się rozwija i który bardzo mocno może się rozwijać. – wskazuje Konrad Książak.

Ważnym aspektem, z punktu widzenia inwestorów, jest niejednokrotnie polityka dywidendowa realizowana przez daną spółkę. W przypadku BoomBit tej dywidendy do tej pory nie było. Jednocześnie, jak podkreśla Konrad Książak, spółka planuje na tym polu wprowadzić poważne zmiany, gdyż na drugie półrocze 2021 roku planuje ona wypłacić zaliczkę na poczet dywidendy.

Solidny rok 2020

Pandemiczna rzeczywistość, która zamknęła nas w domach, była okresem spektakularnych zysków dla branży gamingowej, która w okresie zamknięcia dostarczała nam rozrywki. Nie inaczej jest w przypadku spółki BoomBit.

Biorąc pod uwagę przychody ze sprzedaży, to w 2020 wyniosły one 140,24 mln zł, podczas gdy rok wcześniej było to 49,73 mln zł, tak więc mowa tutaj o niemalże trzykrotnym wzroście rok do roku. Zasadniczo pod tym względem spółka rosła również w latach poprzednich, uzyskując 20,46 mln zł w 2017, czy też 37,53 mln w 2018 roku.

invest

Wraz z przychodami nie do końca podążają jednak zyski netto. O ile rok 2020 był rekordowo dobry, ponieważ cała grupa zarobiła 14,59 mln zł, to jednak w samym 2019 zanotowała ona straty w wysokości 9,37 mln zł. Poprzednie dwa lata cechowały się natomiast zyskami w wysokości odpowiednio 5,95 mln zł w 2016, 8,48 mln w 2017 i 8,99 mln w 2018.

Rekordowy 1 kwartał

– Osiągnęliśmy rekordowy poziom przychodów z gier w pierwszym kwartale 2021 roku i przekroczyliśmy próg 900 milionów pobrań naszych gier. Najważniejsze wydarzenia tego okresu, o których należy wspomnieć, to konsekwentny rozwój naszego portfolio gier Hyper-Casual oraz sukces Shoe Race. Uruchomiona w marcu 2021 roku w ramach naszej działalności wydawniczej gra stała się światowym hitem. Pod koniec marca wydaliśmy również Hunt Royale, nową grę Mid-Core, z bardzo zadowalającymi wynikami – mówi Marcin Olejarz, Prezes Zarządu BoomBit S.A.

Jednocześnie warto napomnieć, że o ile przychody spółki faktycznie osiągnęły rekordowy poziom, to jednak sam zysk netto okazał się mniejszy niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Biorąc pod uwagę fakt, że po prostu wynik z 2020 był bardzo dobry, to jego powtórzenie było niezwykle trudne, co nie oznacza, że spółka zaczyna sobie gorzej radzi, podkreśla Konrad Książak.

Od początku tego roku spółka wydała już 10 gier na platformy iOS i Android. W I kwartale 2021 r. BoomBit osiągnął rekordowy poziom przychodów z gier 43,5 mln zł* (+28% vs IV kw. 2020). Większość przychodów (35.1 mln zł) pochodzi z gier Hyper-Casual (wzrost o 33% kw./kw).

Na przyszłość spore nadzieje wiązane są również z BoomHits, czyli spółką zależną, która zajmuje się wydawnictwem gier (wydają gry stworzone przez inne firmy). Jak możemy przeczytać w komunikatach spółki, BoomHits jest odpowiedzialny za współpracę z twórcami gier Hyper-Casual z całego świata, m.in. Wielkiej Brytanii, USA, Francji, Rosji, Ukrainy, Korei Południowej, Turcji i Indii.

Wycena spółki

Przyglądając się wycenie spółki BoomBit, wskazać należy, że jej wykres w zdecydowany sposób różni się od innych podmiotów branży gamingowej. Swoją przygodę z warszawskim parkietem spółka zaczęła na poziomie 18,24 zł za walor (cena na zamknięcie) i w ciągu najbliższych tygodni sukcesywnie wzrastała nawet do 23,50 zł. Wtedy jednak (wrzesień 2019) nastąpiło gwałtowne załamanie, które zniosło kurs akcji poniżej 6 zł.

BoomBit notuje rekordy sprzedaży, rozwijając jednocześnie segment wydawniczy. Analiza fundamentalna Konrada Książaka
Notowania spółki BoomBit w latach 2019-2021. Źródło: Comparic.pl

Jeszcze przed wybuchem pandemii spółka częściowo odrobiła straty, uzyskując 17 zł, po czym nadszedł marcowy krach, który to zniósł wycenę do 10 zł, choć jednocześnie stan ten trwał zaledwie kilka dni. BoomBit bardzo szybko odrobił bowiem straty i już końcem maja 2020 zbliżył się do poprzednich szczytów w okolicach 23 zł.

Od tego momentu wzrosty jednak ustąpiły, a w kolejnych miesiącach spółka zaczęła tracić na wartości, podobnie jak spora część branży gamingowej. Od marca 2021 notowania ponownie jednak nabrały trendu wzrostowego, czego efektem było zbliżenie się do wyceny do 30 zł za akcje końcem kwietnia. Poziom ten nie został jednak utrzymany i obecnie wycena oscyluje w granicach 26 zł za akcję.

Zobacz również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: ccc kurs | złotówki | eurocash kurs | bitcoin informacje | wartosc dolara | s&p 500 notowania | euro/usd |



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here