Naga Markets

BNB Chain prześcignął Ethereum pod względem liczby unikalnych adresów. Zgodnie z danymi pochodzącymi z BscScan przekroczyła ona ponad 233 miliony. Choć na podstawie tego wskaźnika blockchain ten jest większy, niż sieć ETH, niekwestionowanym wygranym pozostaje wciąż Bitcoin. Blockchain największej z kryptowalut ma ponad 1 miliard unikalnych adresów, co czyni go większym, niż dwie wspomniane sieci łącznie pod względem tego aspektu. 

BNB Chain z większą ilością unikalnych adresów niż Ethereum

Zgodnie z oficjalnym oświadczeniem, “sieć BNB Chain poczyniła znaczne postępy we wdrażaniu kolejnego miliarda użytkowników do Web3 w 2022 r.”. Deweloperzy podziękowali swojej społeczności, za jej wkład w to osiągnięcie. Co więcej, podkreślili, iż są to dopiero podwaliny pod jeszcze większe kroki, jakie poczyni ten blockchain w nadchodzącym r. 







Jak się okazuje, BNB Chain wyprzedziło niedawno Ethereum pod względem ilości unikalnych adresów. Zgodnie z danymi pochodzącymi ze strony etherscan.io sieć do któej przynależy druga co do wielkości kryptowaluta ma ponad 217 milionów unikalnych adresów. Jeżeli chodzi zaś o BNB Chain, przekroczyła ona 233 miliony unikalnych adresów. 

Według deweloperów BNB Chain sieć ta stała się “największym blockchainem L1 na świecie”. W poście zatytułowanym “Year in Review” przedstawiono również inne kamienie milowe, jakie udało jej się osiągnąć w br.  W październiku tego r. miała ona aż 2,2 miliona aktywnych użytkowników dziennie (DAU) – przy czym są oni definiowani, jako dzienna liczba unikalnych adresów wchodących w interakcję z inteligentnym kontraktem.

Kluczowe osiągnięcia BNB Chain

Sukces, jaki dotychczas wypracowała siec BNB Chain jej programiści przypisali kilku ważnym inicjatywom wdrożonym w obecnym r. Wśród nich wyróżniono protokół BNB Sidechain, który pozwolił programistom zdecentralizowanych aplikacji (dApp) na uruchamianie dAppów na oddzielnych odłamkach sieci, zmniejszając przy tym przeciążenie i obniżając koszty transakcyjne. 

Kolejnym ważnym osiągnięciem, jakie wpłynęło na przyciągnięcie większej ilości użytkowników do sieci, było uruchomienie programu motywacyjnego dla programistów dApp w wysokości 10 milionów dol. co doprowadziło do stworzenia większej ilości dAppów dla BNB Chain.

Blockchain ten poprawił także swoją reputację w społeczności skupionej wokół tokenów niewymienialnych (NFTs) oraz graczy Web3. Zrobił to poprzez wprowadzenie “tokenów soulbound” – te zaś umożliwiły użytkownikom rejestrację adresów portfeli do celów Know Your Customer (KYC), poprzez trzymanie niezbywalnych tokenów w swoich portfelach. 

Deweloperzy wspomnieli również o uruchomieniu interfejsu API – Avenger DAO, który ostrzega użytkowników BNB Chain za każdym razem, gdy wchodzą oni w interakcję z kontraktami oflagowanymi, jako “złośliwe”. Według programistów wdrożenie to zwiększyło bezpieczeństwo w sieci. 

Handluj kryptowalutami w formie CFD razem z Capital.com. Uzyskaj dostęp do tysięcy rynków na całym świecie

ZACZNIJ INWESTOWANIE

Bitcoin niekwestionowanym liderem

Mimo wielu postępów, jakie poczyniło BNB Chain, pod wieloma innymi względami blockchain ten znajduje się w tyle za konkurencją. Przykładowo wiele osób krytykuje go za to, iż jest on zbyt scentralizowany. Choć sieć ta dodała w obecnym r. 23 walidatorów i planuje dodać kolejne 60 w nadchodzących miesiącach, dla porównania Ethereum ma obecnie ponad 400 tys. walidatorów. 

Warto również wspomnieć, że łączna liczba unikalnych adresów BNB Chain i Ethereum nie dorównuje Bitcoinowi. Największa z kryptowalut ma ich bowiem ponad 1 miliard.  

Autor poleca również:



Dziękujemy, że przeczytałaś/eś nasz artykuł. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google. Obserwuj nas >>


Conotoxia













Pasjonatka nowych technologii i ich zastosowań. Nieustannie obserwuje rynek, by dostarczać swoim odbiorcom codzienną dawkę najnowszych informacji ze świata blockchaina oraz kryptowalut, zahaczając o rynek surowców. Jej zainteresowania koncentrują się zarówno na inwestycjach, jak i aspektach społecznych związanych z wirtualnymi aktywami. Z fascynacją przygląda się potencjalnej roli, jaką mogą odegrać tokeny w marketingu oraz budowie marki osobistej. W centrum jej uwagi znajduje się także kolekcjonerstwo przenoszone na płaszczyznę cyfrową. Nowinki o tokenach NFT to dla niej chleb powszedni. Zdobytą wiedzą oraz praktycznym doświadczeniem dzieli się z czytelnikami w prosty i przystępny sposób. W wolnych chwilach interesuje się także komunikacją niewerbalną oraz jej wpływem na kreowanie wizerunku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj