Naga Markets




LVMH- właściciel znanych na całym świecie marek luksusowych takich jak Louis Vuitton i Christian Dior, ogłosił współpracę z ConsenSys oraz Microsoftem w zakresie potwierdzania autentyczności swoich produktów z wykorzystaniem technologii blockchain – dowiadujemy się z komunikatu prasowego wydanego 16 maja.


Cały proces ma odbywać się w ramach platformy o nazwie Aura, opartej na blockchainie Ethereum, we współpracy z Microsoftem, a konkretnie z platformą chmurową Microsoft Azure. Unikalne informacje na temat każdego produktu zostaną zapisane w rozproszonym rejestrze. Ich nabywcy będą mogli uzyskać certyfikat potwierdzający pochodzenie za pomocą specjalnie do tego przeznaczonej aplikacji. Jak przeczytamy we wspomnianym komunikacie prasowym, proponowane rozwiązanie będzie „służyć całej branży dóbr luksusowych, oferując najwyższej klasy usługi związane ze śledzeniem informacji na temat produktów.”

Zobacz również: Microsoft i EEA stworzą platformę do projektowania tokenów

Twórcy projektu chcą rozszerzyć jego zasięg na inne marki skupione wokół LVMH, zaś w dalszej perspektywie mają ambicję, by do platformy dołączyły inne znane marki oraz dodać z czasem ofertę usług szytych na miarę. W planach jest poszerzenie zakresu informacji, które mają być zapisywane w rozproszonym rejestrze m.in. o dane dotyczących zgodności ze standardami etyki czy wymogów związanych z ochroną środowiska.


Interesujesz się kryptowalutami? Już teraz dołącz do grupy na Facebooku prowadzonej przez portal Comparic.pl. Bądź na bieżąco z informacjami ze świata kryptowalut, niezależnie od tego gdzie się znajdujesz!.

ConsenSys jest organizacją z siedzibą w Nowym Jorku zrzeszającą m.in. deweloperów, programistów, przedsiębiorców oraz prawników zajmujących się tworzeniem i promowaniem projektów opartych na blokchainie, założoną przez Josefa Lubina w 2014 roku, która organizuje także konferencję o tej samej nazwie. Ten Timsit – dyrektor generalny ConsenSys Solutions, nie krył entuzjazmu w związku z nowym projektem:

„AURA jest przełomową innowacją dla branży produktów luksusowych. ConsenSys jest dumny z tego, że może mieć w tym swój udział oraz współpracować z LVMH w ramach inicjatywy, która obejmie całą branżę dóbr luksusowych.”

Aura wpisuje się w szerszy globalny trend, gdzie coraz więcej marek z tzw. górnej półki wykorzystuje blockchain by potwierdzać pochodzenie swoich produktów. Przykładem jest chociażby producent alkoholi premium Alisa Bay, planujący wypuszczenie szkockiej whisky, której autentyczność oraz pochodzenie będzie śledzić system oparty na technologii rozproszonego rejestru.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here