Naga Markets



bitcoin i złotoZdaniem dyrektora generalnego firmy Far Peak Acquisition oraz byłego prezesa Nowojorskiej Giełdy Papierów Wartościowych – Thomasa W. Farley’a bitcoin może nigdy nie wyprzedzić złota pod względem kapitalizacji rynkowej. Amerykański bankier uważa jednak, iż mogłoby do tego dojść jedynie wtedy, gdy ludzie zaczęliby powszechnie posługiwać się najstarszą kryptowalutą przy dokonywaniu płatności.

Bitcoin nie wyprzedzi złota?

Podczas wystąpienia w programie biznesowym Squawk Box emitowanym na kanale CNBC, dyrektor generalny firmy Far Peak Acquisition – Thomas W. Farley poruszył temat spadków na wykresie bitcoina. We wtorek kurs tej kryptowaluty zanurkował poniżej poziomu 29 000 USD za monetę. Były prezes NYSE podkreślił, że wysoka zmienność, jaka często pojawia się na rynku BTC, wynika z młodego wieku tej klasy aktywów.



Choć bankier ten ma pozytywną opinię na temat przyszłej ceny najstarszej kryptowaluty, wątpi on w to, że wyprzedzi ona złoto pod względem kapitalizacji rynkowej. Uważa jednak, iż byłoby to możliwe tylko wtedy, gdy ludzie zaczęliby powszechnie posługiwać się bitcoinem przy dokonywaniu płatności. 

W opinii Thomasa W. Farley’a król wśród metali ma obecnie dużą przewagę nad najpopularniejszą kryptowalutą. Podczas gdy kapitalizacja rynkowa BTC przekracza 600 miliardów USD, w przypadku złota jest to ponad 10 bilionów USD. Warto jednak zaznaczyć, że pod względem procentowych wzrostów w skali rocznej, to bitcoin najczęściej wychodził na prowadzenie. 

Podczas wczorajszej sesji kurs BTC powrócił ponad poziom 35 000 USD za monetę. Obecnie kryptowaluta ta handluje w okolicach 32 000 USD. 

Autor poleca również:



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

Obejrzyj również:

Poprzedni artykułGPW: Podsumowanie informacji ze spółek, 25 czerwiec 2021 r.
Następny artykułBlok po 22 – 25 czerwca 2021: EUR/USD, GBP/USD
Pasjonatka nowych technologii i ich zastosowań. Nieustannie obserwuje rynek, by dostarczać swoim odbiorcom codzienną dawkę najnowszych informacji ze świata blockchaina oraz kryptowalut, zahaczając o rynek surowców. Jej zainteresowania koncentrują się zarówno na inwestycjach, jak i aspektach społecznych związanych z wirtualnymi aktywami. Z fascynacją przygląda się potencjalnej roli, jaką mogą odegrać tokeny w marketingu oraz budowie marki osobistej. W centrum jej uwagi znajduje się także kolekcjonerstwo przenoszone na płaszczyznę cyfrową. Nowinki o tokenach NFT to dla niej chleb powszedni. Zdobytą wiedzą oraz praktycznym doświadczeniem dzieli się z czytelnikami w prosty i przystępny sposób. W wolnych chwilach interesuje się także komunikacją niewerbalną oraz jej wpływem na kreowanie wizerunku.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here