Naga Markets



Thomas Tom Lee z funduszu FundstratMania, a następnie spadek cen akcji na rynku marihuany przypomina profesjonalistom pokroju Toma Lee o dwóch innych dużych krachach na giełdach w 2018 r. i na początku 2000 r.

Partner zarządzający Fundstrat Global Advisors powiedział CNBC w poniedziałek, że to, co dzieje się na rynku konopi indyjskich wydaje się podobne do szaleństwa na bitcoinach. Kojarzy mu się też z bańką internetową,  która miała miejsce na przełomie wieków.

Lee widzi podobieństwa pomiędzy BTC a marihuaną

Lee nie posunął się nawet do stwierdzenia, że bańka w sektorze marihuany już pękła. Powiedział jednak, że branża przypomina mu niektóre z wczesnych modeli biznesowych w Internecie, które opisał jako swego rodzaju „nierentowny dobrobyt”.

„Może być rosnący popyt, ale dopóki ktoś nie będzie w stanie właściwie uchwycić wartości, trudno będzie stworzyć coś, co generuje trwały zwrot”, powiedział Lee w „Closing Bell”.

Podobnie jak sektor marihuany, kryptowaluty stały się ważnym i popularnym zjawiskiem oraz wywołały emocje wśród inwestorów. Bitcoin wzrósł gwałtownie z około 3600 USD za coina w 2017 r. do ponad 19 000 USD w grudniu tego samego roku. W 2018 r. z kolei spadł i zamknął rok na poziomie około 4000 USD. Dziś ma wartość rynkową nieco ponad 7 500 USD.

Po załamaniu się hossy na bitcoinach niektórzy inwestorzy uważali, że to konopie indyjskie będą kolejnym obszarem tak wielkich wzrostów.

Jednak sektor ten borykał się z powolnym wprowadzaniem na rynek sklepów detalicznych w Kanadzie oraz niepewnością związaną z przepisami w Stanach Zjednoczonych.

Bańka na marihuanie

Akcje największych firm zajmujących się marihuaną wzrosły w 2018 r. Canopy Growth, największa na świecie spółka konopna notowana na giełdzie pod względem wartości rynkowej, spadła o 64% od swoich rekordowych poziomów i o około 26% w sali samego 2019 r. Tilray spadła zaś o ponad 75% w tym roku, podczas gdy Aurora Cannabis o prawie 60%.

Przemysł ma jednak nadzieję, że niedawne wprowadzenie Cannabis 2.0, pochodnych marihuany, w tym artykułów spożywczych i napojów, wywoła ponownie pozytywne emocje i zwiększy sprzedaż.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here