Wyszukiwarka internetowa Bing firmy Microsoft zablokowała w zeszłym roku ponad 5 milionów reklam kryptowalut. Dane zostały ujawnione w corocznym przeglądzie jakości reklam firmy Microsoft.
Microsoft wyjaśnił, że reklama cyfrowa jest potężnym i otwartym kanałem. „Jest również podatny na nadużycia ze strony “czarnych charakterów” próbujących oszukać i zwodzić użytkowników poprzez dostarczanie szkodliwych i wprowadzających w błąd reklam, z przekonującą treścią i niewinnie wyglądającymi linkami prowadzącymi do phishingu, ataków złośliwego oprogramowania i innych rodzajów oszustw” – napisano w raporcie.
Interesujesz się kryptowalutami? Już teraz dołącz do grupy na Facebooku prowadzonej przez portal Comparic.pl. Bądź na bieżąco z informacjami ze świata kryptowalut, niezależnie od tego gdzie się znajdujesz!.
Kryptowaluty w centrum zainteresowania
W 2018 r. Microsoft zawiesił prawie 200 tysięcy kont i usunął 900 milionów złych reklam oraz 300 tysięcy nieodpowiednich witryn z Bing. Kryptowaluty były jednym z głównych obszarów zainteresowania Microsoftu oraz i innych internetowych sieci reklamowych.
“Kryptowaluty jako klasa aktywów odnotowały gwałtowny wzrost w 2018 r., wielokrotnie zwiększając wyceny. Wysokie zyski i zmienność kryptowalut wzbudziły duże zainteresowanie ze strony inwestorów detalicznych i spekulantów, którzy liczyli na szybki zwrot z inwestycji” – czytamy w raporcie.
Zobacz też: Wojna handlowa: Eskalacja konfliktu po szczycie G-20 może kosztować światową gospodarkę 1,2 biliona USD
“Brakowało nadzoru regulacyjnego, a ogólna pseudo-anonimowość wbudowana w kryptowaluty, takie jak Bitcoin, sprawiła, że stały się one głównym celem oszustów żerujących na zwykłych użytkownikach. Dlatego Bing Ads postanowił zakazać reklamowania treści tego typu poprzez naszą platformę reklamową i zablokował ponad 5 milionów reklam zawierających treści dotyczące kryptowalut” – stwierdza raport Bing.