Naga Markets



Bartosz Wójcicki, dyrektor Biura Usług Antyfraudowych BIK

Jak wynika z raportu „Cyberbezpieczeństwo Polaków 2019” przygotowanego na zlecenie Biura Informacji Kredytowej (BIK), aż 72% respondentów uważa, że za zapewnienie ich ochrony wrażliwych danych w Internecie odpowiada bank. Jak twierdzi Bartosz Wójcicki, reprezentujący Biuro Usług Antyfraudowych BIK, z jednej strony banki powinny zapewnić ochronę instytucjonalną, w głównej mierze to jednak konsumenci dzięki świadomym decyzjom powinni zadbać o zabezpieczenie informacji osobowych w sieci.


Platforma antyfruadowa BIK powstrzymała potencjalne wyłudzenia o wartości 171,2 mln zł

Funkcjonująca w ramach BIK platforma antyfraudowa istnieje od listopada 2017 roku i od tego czasu pozwoliło powstrzymać szereg nadużyć związanych z próbami wyłudzenia pieniędzy (głównie w kanale online), których łączna wartość przekroczyła 171 milionów złotych.

My jako konsumenci musimy pilnować pewnych rzeczy i dbać o swoje dane, bez zrzucania całej odpowiedzialności jedynie na instytucje finansowe. BIK od 2015 roku wspiera bezpieczeństwo w sieci poprzez aktywne budowanie systemów antyfraudowych, czyli wykrywających nadużycia – komentował na antenie Comparic24.tv dyrektor Biura Usług Antyfraudowych w BIK, Bartosz Wójcicki.

Bartosz Wójcicki – dyrektor Biura Usług Antyfraudowych BIK – w rozmowie z Comparic24.tv opowiada o ochronie systemowej w sektorze finansowym oraz o narzędziach strzegących bezpieczeństwo konsumentów a także o alertach BIK, które wspomagają bezpieczeństwo finansowe konsumentów.



Conotoxia

Dołącz do dyskusji logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here