Naga Markets



Bank Handlowy liczy na utrzymanie trendu wzrostu działalności klientowskiejWarszawa, 20.08.2021 (ISBnews) – Bank Handlowy liczy na utrzymanie pozytywnego trendu wzrostu działalności klientowskiej w drugiej połowie roku, poinformowała wiceprezes ds. finansów Natalia Bożek.

„Drugi kwartał był dla nas bardzo dobry, przede wszystkim dlatego, że to był kwartał, w którym wybiła się działalność klientowska. Pierwszy kwartał był zdominowany bardzo mocno naszą działalnością professional market, drugi stoi mocno na działalności klientowskiej – zarówno w bankowości instytucjonalnej, jak i w bankowości detalicznej” – powiedziała Bożek podczas telekonferencji.



Jak wskazała, klienci bankowości insytucjonalnej byli beneficjentami ożywienia gospodarczego, które pojawiło się zdecydowanie wcześniej niż zakładano. Przedsiębiorstwa kontynuowały wysoką aktywność w obszarach wymiany walut i przelewów zagranicznych.

Ponadto bank w II kwartale bardzo mocno wspierał wzrost klientów aspirujących do działalności globalnej, oferując m.in. rozwiązania z obszaru e-commerce.

„Ale to, co nas najbardziej cieszy, to fakt, że w tym kwartale zaobserwowaliśmy powrót aktywności transakcyjnej wśród naszych klientów detalicznych. Mam nadzieję, że ten pozytywny trend utrzyma się również w drugiej połowie tego roku” – powiedziała wiceprezes.

Bank zanotował wzrost transakcyjności na kartach kredytowych, zaś w obszarze wealth management – jak wskazała wiceprezes – nastąpił rekordowy poziom wartości środków pod zarządzaniem.

W II kwartale bank osiągnął wzrost o 39% r/r salda produktów inwestycyjnych i wzrost o 34% r/r sprzedaży produktów inwestycyjnych.

„Nasi klienci bardzo aktywnie poszukują alternatyw dla ochrony aktywów finansowych i ten trend zarówno, jeśli chodzi o transakcyjność na kartach kredytowych, jak również dotycząca produktów inwestycyjnych w naszym core’owym segmencie wealth management utrzymuje się w lipcu, więc jestem pełna optymizmu, że on się utrzyma również w drugiej połowie roku” – powiedziała Bożek.

invest

Wolumen kredytów wyniósł 7 065 mln zł na koniec II kw. (wzrost o 1% kw/kw na kartach kredytowych, o 4% r/r pożyczek gotówkowych, o 4% r/r kredytów hipotecznych).

Odbicie aktywności klientów detalicznych w połączeniu z kontynuacją mocnych trendów w działalności transakcyjnej i powierniczej zaowocowały wzrostem wyniku z prowizji o 22% w skali roku.

Zysk netto w II kwartale wyniósł 73 mln zł, co oznacza spadek o 19% r/r z powodu niższej aktywności banku w obszarze działalności skarbcowej (spadek o 95% r/r).

„Działalność skarbcowa wykazuje swojego rodzaju specyfikę tak więc, fenomenalne wyniki I kwartału w naturalny sposób nie mogły być powtórzone w II kwartale tego roku. Ten komponent naszego wyniku spadł do roku o ponad 90%” – wyjaśniła.

„Absolutnie nie ograniczamy działalności skarbcowej w banku” – zaznaczyła jednak.

Citi Handlowy powstał z połączenia Banku Handlowego w Warszawie – najstarszego komercyjnego banku w Polsce i Citibank (Poland) S.A. W ofercie grupy kapitałowej oprócz klasycznych usług bankowych znajdują się usługi i produkty rynku kapitałowego oferowane przez dom maklerski oraz produkty leasingowe. Bank jest notowany na rynku głównym GPW od 1997 r. Aktywa razem banku wyniosły 60,9 mld zł na koniec 2020 r.



Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas

Conotoxia

Obejrzyj również w Comparic24.tv:

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here