Naga Markets


Bank of America Merrill Lynch "wypina się" na swoich pracowników?
Bank of America Merrill Lynch “wypina się” na swoich pracowników?

W przeciągu ostatnich dziesięciu lat przedsiębiorstwa brokerskie działające na Wall Street przyjęły niepisaną, jednak niezwykle ważną zasadę. Dotyczyła ona niewkraczania na ścieżkę sądową w stosunku do brokerów, którzy opuszczali swojego pracodawcę, ciągnąć za sobą obsługiwanych do tej pory klientów. Trwające dekadę zawieszenie broni zostało jednak zerwane – i to przez instytucję, która najbardziej zabiegała o jego pojawienie się w branży.


Pisemny zakaz przejmowania klientów

Bank of America Merrill Lynch utrudnia swoim pracownikom możliwość dalszej współpracy z obsługiwanymi do tej pory inwestorami jeżeli zdecydują się na odejście firmy. W ostatnich miesiącach byli zmuszeni do podpisywania specjalnych umów, w których zrzekają się możliwości rejestracji nazwisk i numerów do tej pory obsługiwanych inwestorów i „wyniesienia” ich poza mury przedsiębiorstwa.

Jak podają prawnicy jest to koniec obowiązującej od dziesięciu lat niepisanej ugody pomiędzy podmiotami brokerskimi. Miało to ukrócić ciągle powtarzający się i bardzo kosztowny proceder walk legislacyjnych pomiędzy przedsiębiorstwami i brokerami, których zatrudniały.

Porozumienie zawarte w 2004 roku przestanie obowiązywać?

W 2004 roku proceder ten ukrócić postanowili między innymi Merrill Lync, UBS, Smith Barney (następnie część Citigroup) i 1200 innych przedsiębiorstw brokerskich, które od tamtego czasu dołączyły do paktu popularnie nazywanego „protokołem”.

Zdaniem Joe Dougherty’ego – prawnika w Buchana Ingersoll & Rooney, jeden z fundatorów protokołu próbuje tworzyć wyjątki do podstawowej zasady całej ugody – nieblokowanie wolności wyboru klientów i swobody podejmowania decyzji przez jakiego brokera chcą być obsługiwani.

Bank of America, który przejął Merrill Lynch w 2009 roku odbija jednak piłeczkę i twierdzi – „silnie wspieramy protokół, który jest ważnym zabezpieczeniem naszej branży”. Nie jest to jednak pierwszy raz kiedy Bank Ameryki próbuje tego rodzaju rozwiązań. W 2011 roku na pracownikach wymuszono informowanie na dwa miesiące wcześniej o planach przejścia do konkurencji (wcześniej okres ten wynosił dwa tygodnie) – w tym czasie blokowana była możliwość kontaktu z klientami.



tokeneo

Zostaw komentarz logując się za pomocą Facebook

To również Cię zainteresuje - Comparic24.tv

echo adrotate_group(47, 0, 0, 0);

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here