Naga Markets



FCAFinancial Conduct Authority (FCA) będący brytyjskim odpowiednikiem naszej rodzimej Komisji Nadzoru Finansowego (KNF) rozpoczyna wartą 11 mln funtów kampanię InvestSmart, której celem jest pomoc konsumentom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji inwestycyjnych. Cały projekt kierowany jest więc do osób dopiero rozpoczynających swoją przygodę z rynkami finansowymi.

Szum medialny wpływa na decyzje inwestycyjne Brytyjczyków 

Rozpoczynając kampanię społeczną, brytyjski Urząd Nadzoru Finansowego (FCA) przeprowadził badanie, które wykazało, że trzy czwarte (76 proc.) młodszych inwestorów poniżej 40. roku życia, którzy zainwestowali w produkty wysokiego ryzyka, takie jak kryptowaluty i forex, twierdzi, że kieruje nimi chęć rywalizacji z przyjaciółmi, rodziną i znajomymi oraz ich własne inwestycje z przeszłości.



Aż 58 proc. wskazało, że za ich decyzje inwestycyjne w dużej mierze odpowiedzialny jest szum w mediach społecznościowych i wiadomościach. Jakby tego było mało, ponad dwie trzecie (68 proc.) porównało to do hazardu.

Na uwagę zasługuje także fakt, iż osoby te inwestują przede wszystkim krótkoterminowo. Zaledwie 1 na 5 respondentów (21 proc.) rozważa bowiem utrzymanie swojej ostatniej inwestycji przez okres dłuższy niż rok, a mniej niż 1 na 10 (8 proc.) przez okres dłuższy niż 5 lat. Dzieje się tak pomimo tego, że 60 proc. ankietowanych twierdzi, iż woli bardziej stabilne zyski niż inwestycje, które gwałtownie rosną i spadają.

Wyniki badania zaniepokoiły brytyjskiego regulatora, który obawia się, że coraz większy dostęp do inwestycji o podwyższonym ryzyku jest nieodpowiedni dla osób początkujących, gdyż inwestycje te często nie odzwierciedlają ich tolerancji na ryzyko.

Na uwagę zasługuje fakt, iż podczas gdy badania FCA’s Financial Lives pokazują, że chociaż ci, którzy zainwestowali, uważają się za bardziej obeznanych w sprawach finansowych niż ogół społeczeństwa, większość osób, które zainwestowały na forex lub na rynku kryptowalut (odpowiednio 57% i 69%) błędnie wierzyli, że rynki te są regulowane przez FCA. W rezultacie nie byli oni w stanie zrozumieć braku ochrony inwestorów i ryzyka dla ich pieniędzy.

Aby pomóc inwestorom podjąć właściwą dla nich decyzję, FCA rozpoczyna dziś 5-letnią kampanię InvestSmart o wartości 11 milionów funtów. Kampania skierowana jest do osób niedoświadczonych w inwestowaniu. Ma ona na celu dotarcie do tych inwestorów za pośrednictwem mediów społecznościowych i Internetu, gdzie powstaje wiele szumu wokół inwestowania.

– Widzimy coraz więcej osób goniących za wysokimi zyskami. Ale wysokie zyski mogą oznaczać wyższe ryzyko. Chcemy dać konsumentom większe zaufanie do inwestowania i pomóc im robić to bezpiecznie, rozumiejąc poziom ryzyka, jaki się z tym wiąże – przyznała Sarah Pritchard, dyrektor wykonawczy ds. rynków w FCA.

FCA zachęca konsumentów do bycia InvestSmart, gdy myślą o inwestowaniu. W szczególności regulator zaleca zadanie sobie “5 ważnych pytań przed inwestowaniem”:

  • Czy czuję się komfortowo z poziomem ryzyka?
  • Czy rozumiem oferowaną mi inwestycję?
  • Czy moje inwestycje są regulowane?
  • Czy jestem chroniony, jeśli dostawca inwestycji lub mój doradca zakończy działalność?
  • Czy powinienem skorzystać z porady finansowej?

Autor poleca również:

Zobacz inne, najczęściej szukane dzisiaj frazy: akcje pgnig najnowsze wiadomosci | internetowy kurs funta | newconnect akcje | notowania dow jones na żywo | develia giełda | btc prognoza | kurs stalprodukt | pknorlen notowania |



Chcesz wrócić na stronę główną? Kliknij >>


Jesteśmy w Google News. Szukaj to co ważne i bądź na bieżąco z rynkiem! Obserwuj nas >>


Conotoxia



Obejrzyj również w Comparic24.tv:
Poprzedni artykułGrayscale posiada 647 540 BTC wartych 43,385 miliardy USD
Następny artykułBlok po 22 – 20 października 2021: EUR/USD, Ropa WTI
Arkadiusz Jóźwiak redaktor Comparic.pl
Education Team Manager Comparic.pl. Autor licznych webinarów i felietonów oraz tekstów edukacyjnych poruszających szeroką tematykę inwestycyjną począwszy od psychologii a na analizie technicznej i fundamentalnej skończywszy. Jako menadżer działu edukacji w Comparic Media Group wykorzystuje wykształcenie pedagogiczne i stawia ogromny nacisk na prostotę przekazywanych informacji i wiedzy. Skrupulatność i konsekwencja w działaniu zostały docenione przez wielu traderów i inwestorów, co skutkowało m.in. nominacją w konkursie organizowanym przez fundację Invest Cuffs w kategorii Dziennikarz Roku 2019. Jego artykuły znaleźć można również w magazynach FxMag oraz I Love Crypto, gdzie prowadzi swoją stałą rubrykę. To także prelegent podczas licznych konferencji m.in. Festiwalu Inteligencji Finansowej, Seminarium XM w Warszawie czy Expo Invest Cuffs. Członek Rady Nexusów przyznającej wyróżnienia osobom i podmiotom, które w największym stopniu przyczyniają się do rozwoju branży blockchain i kryptowalut a także twórca i główny prowadzący cotygodniowych, niedzielnych odpraw traderów, w których regularnie uczestniczy kilkaset osób oraz analityk kryptowalutowy w serwisie Krypto Raport.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here